Přistižené neplatiče čeká pokuta 80 liber (asi 4400 korun). O kontrolu placení poplatků by se měly starat všudypřítomné kamery. Zaplatit bude řidič moci předem prostřednictvím pošt, internetu, telefonu, ale i obchodů za podmínky, že poskytne registrační značku svého vozu. Právě značky budou na ulicích snímány kamerami, a příslušná zařízení následně zjistí, zda je majitel konkrétního vozu v databázi těch, kteří přispěli mýtným do městského rozpočtu.
Při vybírání mýtného by měly existovat výjimky. Ty se týkají v prvé řadě tělesně postižených a těch, kteří v centru metropole trvale bydlí. Pro ty primátor navrhuje devadesátiprocentní slevu. Do města ale budou mít vjezd zdarma motocykly, které nezabírají tolik místa jako auta. A také vozy na alternativní pohon, které jsou sice stejně velké jako běžné automobily, ale zato mnohem méně zatěžují životní prostředí.
Týká se to elektromobilů, hybridů i aut přestavěných na plynový pohon. Nápad starosty Kena Livingstona se setkal i s nepochopením. Jeho odpůrci například tvrdí, že se dopravní zácpy jen přesunou z centra na okraj města, kde budou řidiči bojovat o poslední volné místečko před zónou placení. Jiní tvrdí, že takový plán je předčasný a že významných změn v dopravě se Londýn nedočká dříve než v roce 2008.
Příznivci navrhované revoluce ale vítají, že peníze utržené od motoristů by měly obohatit rozpočet městské hromadné dopravy. Jakmile by se začalo s vybíráním mýtného, měla by například cena jízdenky na autobus klesnout o třicet procent - z jedné libry na 70 pencí, což přiláká další cestující. Systém - pokud bude zaveden a osvědčí se - by měl být vzorem pro podobné odlehčení v centrech ostatních měst Spojeného království. A podle slov pražského primátora Jana Kasla by mohl být předobrazem pro podobný systém právě v Praze.