Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucí merivě se budou dveře otevírat na opačnou stranu

  12:00aktualizováno  12:00
Opel Meriva - známe ho jako hranatou krabičku s nekonečně variabilním a praktickým interiérem, která si dobře vede ve statistikách bezporuchovosti. Občas možná trochu opomíjený model se v Ženevě dočkává konceptu, který ukáže něco z jeho nástupce.

Opel Meriva Concept | foto: Opel

Na novou generaci si musíme ještě chvilku počkat, Meriva Concept ale ukazuje, jakým směrem by se pojetí malého MPV Opelu mohlo ubírat.

Designem vychází ze studie Flextreme, která se představila před půl rokem ve Frankfurtu (FOTOGALERIE ZDE). Rozmáchlými liniemi a nebojácnými detaily hýří i jeho pokračovatel. Uvidíme, jakou odvahou budou hýřit manažeři Opelu při schvalování sériové verze.

Vše (ne)říkající prohlášení Marka Adamse, viceprezidenta GM Europe odpovědného za design, zní takto: "Studie Meriva Concept jasně ilustruje, jak lze nový designérský jazyk automobilky Opel využít při vytváření výrazných, svěžích řešení v segmentu monocabů." Nezbývá tedy, než se nechat překvapit.

Opel říká, že některé designérské prvky na zádi vozu – především koncová světla – se odvolávají na chystanou insignii, nový model, který se oficiálně představí již v létě tohoto roku a bude se prát o zákazníky třeba i s novým superbem.

Nejdůležitější prvek, na který budou ke stánku rüsselheimského výrobce lákat návštěvníky, se jmenuje FlexDoors.

Patentovaný systém se dá taky "hezky česky" nazvat "dveře proti větru". Zadní pár dveří se totiž otvírá opačně, než jak jsme dnes u moderních aut zvyklí. Dveře jsou uchycené vzadu a otevírají se protisměrně vůči konvenčně provedeným předním dveřím.

Na podobné řešení nás automobilky lákají na konceptech už několik - možná i desítek - let. Když pak dojde na produkční praxi, je ale všechno jinak. Když totiž chybí prostřední sloupek u velkého auta, potýkají se konstruktéři se sníženou tuhostí karoserie, problematické to také bývá s bezpečností v případě bočního nárazu.

Merivě Concept tak prostřední (B) sloupek zůstal (stejně to vyřešili konstruktéři Rolls-Royce u majestátní limuzíny Phantom), i tak má zvolená konstrukce kupu pozitiv. Zůstala zachována pasivní bezpečnost a přední i zadní dveře lze otvírat nezávisle na sobě.

Mnohem snazší má také být bezpečné usazení dětí na zadní sedadla. Konstruktéři Opelu také tvrdí, že nastupování a vystupování je nejenom elegantní, ale pocitově mnohem přirozenější.

Vzadu zavěšené zadní dveře, které se otevírají až v devadesátistupňovém úhlu, také umožňují využít pro nastupování nejvyšší místo vozu (tedy uprostřed karoserie) a vstupní profil neomezují ani podběhy zadních kol jako u konvenčně otvíraných dveří.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.