Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost je modrá: Hyundai i-BLUE

  11:36aktualizováno  11:36
i-BLUE - už jméno bachratého hyundaie napovídá, co je zač. Modrý (anglicky "blue") koncept má být především ohleduplný z modré planetě Zemi. A tak místo klasický fosilních paliv využívá k pohybu vodík. Využívá k tomu už třetí generaci palivových článků Hyundaie.

Hyundai i-Blue | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Vodíkové i-BLUE postavené na základech hyundaiů do přírody (SUV) má spíše stěhovavé choutky. Do velkoobjemového interiéru se leze proti sobě otevíranými dveřmi, vejdou se tam ale pouze čtyři lidé, víc sedadel v i-BLUE není.

Nechybí klasické atributy konceptů bez ambicí na výrobu: rozmáchlé oblouky, velkorysé prosklení střechy, LED diody namísto žárovek a futuristický interiér hodný mezigalaktické dodávky s head-up displejem promítajícím řidiči důležité údaje na čelní sklo do zorného pole řidiče.

Palivové články živí elektromotor s maximálním výkonem 100 kW, který se přenáší na všechny čtyři kola. 115 litrů vodíku je v nádržích stlačeno tlakem 700 barů. Na "plnou" ujede vodíkový hyundai až 600 kilometrů, maximálně pojede 165 km/h. Nula je zapsaná v kolonce úrovně škodlivých emisí, z výfuku odkapává nejvýš voda.

Pohon je rovnoměrně rozložen pod podlahou auta, konstruktéři ve vývojovém centru v japonské Chibě tak dosáhli ideálního rozložení hmotností 50 na 50 mezi přední a zadní nápravu.

Hyundai i-BLUE v číslech

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4850 x 1850 x 1600 x 2850
pneumatiky 285/50 R20
pohon palivové články
maximální výkon elektromotoru 100 kW (napětí 450 V)
dojezd (km) 600

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.