Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost Mercedesu je v Detroitu schovaná v soše

aktualizováno 
Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu představil Mercedes-Benz podobu modelů blízké budoucnosti. Německý výrobce zvolil netradiční prezentaci v podobě sochy.

Socha Mercedesu-Benz CLS | foto: Mercedes-Benz

Automobilky nové modely často představují nejprve jako koncepty, které testují reakce veřejnosti. Mercedes-Benz ale na detroitském autosalonu přišel s netradiční prezentací, která ukazuje budoucí směřování designu stuttgartského výrobce.

Mercedes-Benz totiž nepředstavil žádný koncept nebo stylistickou studii, ale sochu. Socha je navíc ztvárněna tak, že neodkrývá celý tvar připravovaného automobilu. Socha totiž zobrazuje budoucí mercedes přikrytý plachtou. Patrné jsou tak pouze některé detaily.

Socha Mercedesu-Benz CLS

Nejstarší automobilka na světě navíc ani neoznámila, který z budoucích modelů netradiční socha ztvárňuje. Velmi pravděpodobně to bude nová generace čtyřdveřového kupé CLS, které se v podobě klasického konceptu představí v březnu na autosalonu v Ženevě, sériové provedení pak přijede půl roku nato do Paříže. Elegantní sportovní mercedes by měl být představen v celé kráse právě v průběhu letošního roku.

Socha dává tušit, že budoucí Mercedes-Benz CLS (a pravděpodobně také další modely německé automobilky) dostanou agresivnější ztvárnění čelní masky inspirované modelem 300 SL ročníku 1954. Profil budoucího vozu nepostrádá elegantní křivky, patrná je velmi krátká záď. U připravovaného modelu ale pravděpodobně nezůstanou tak široké blatníky.

Gordon Wagener, šéfdesignér Mercedesu, se nechal na autosalonu v Detroitu slyšet: "Mým cílem je udělat z Mercedesu výrobce nejkrásnějších aut na světě a dát mu nezaměnitelný styl." Pro magazín Autocar ještě prozradil, že Mercedes CLS se dočká také varianty kombi.

Autoři:




Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Sivocci si poprvé nakreslil čtyřlístek na kapotu své Alfy Romeo RL před startem...
Smlouvu s ďáblem stvrdil zelený čtyřlístek. Hrdé alfy zdobí dodnes

Už téměř sto let se na kapotách Alfy Romeo objevuje zelený čtyřlístek pro štěstí, takzvané Quadrifoglio Verde. Jeho autorovi přinesl v roce 1923 vítězství ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.