Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost Mercedesu je v Detroitu schovaná v soše

aktualizováno 
Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu představil Mercedes-Benz podobu modelů blízké budoucnosti. Německý výrobce zvolil netradiční prezentaci v podobě sochy.

Socha Mercedesu-Benz CLS | foto: Mercedes-Benz

Automobilky nové modely často představují nejprve jako koncepty, které testují reakce veřejnosti. Mercedes-Benz ale na detroitském autosalonu přišel s netradiční prezentací, která ukazuje budoucí směřování designu stuttgartského výrobce.

Mercedes-Benz totiž nepředstavil žádný koncept nebo stylistickou studii, ale sochu. Socha je navíc ztvárněna tak, že neodkrývá celý tvar připravovaného automobilu. Socha totiž zobrazuje budoucí mercedes přikrytý plachtou. Patrné jsou tak pouze některé detaily.

Socha Mercedesu-Benz CLS

Nejstarší automobilka na světě navíc ani neoznámila, který z budoucích modelů netradiční socha ztvárňuje. Velmi pravděpodobně to bude nová generace čtyřdveřového kupé CLS, které se v podobě klasického konceptu představí v březnu na autosalonu v Ženevě, sériové provedení pak přijede půl roku nato do Paříže. Elegantní sportovní mercedes by měl být představen v celé kráse právě v průběhu letošního roku.

Socha dává tušit, že budoucí Mercedes-Benz CLS (a pravděpodobně také další modely německé automobilky) dostanou agresivnější ztvárnění čelní masky inspirované modelem 300 SL ročníku 1954. Profil budoucího vozu nepostrádá elegantní křivky, patrná je velmi krátká záď. U připravovaného modelu ale pravděpodobně nezůstanou tak široké blatníky.

Gordon Wagener, šéfdesignér Mercedesu, se nechal na autosalonu v Detroitu slyšet: "Mým cílem je udělat z Mercedesu výrobce nejkrásnějších aut na světě a dát mu nezaměnitelný styl." Pro magazín Autocar ještě prozradil, že Mercedes CLS se dočká také varianty kombi.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.