Budoucnost Škody: šéfové odmítají verzi o laciných vozech

  • 50
V zákulisí ženevského autosalonu se hovořilo o tom, že by koncern měl přisoudit Škodě roli dodavatele podřadných, laciných automobilů.
V zákulisí ženevského autosalonu se hovořilo o tom, že by koncern měl přisoudit Škodě roli dodavatele podřadných, laciných automobilů. Předseda představenstva Škody Auto, a.s. Vratislav Kulhánek tvrdí, že nic takového není v mladoboleslavské automobilce na pořadu dne.

K žádným takovým náladám, nebo dokonce jednání v rámci celého koncernu nedošlo?

Je to čistá spekulace.

Ale jak mohla vzniknout?

Snad z nesprávné logiky, podle které by měla Škoda vyrábět laciné vozy proto, že je jedinou automobilkou koncernu z území bývalého východního, postkomunistického bloku.

A úvahy v rámci koncernu...

Mohlo také dojít ke špatnému pochopení, když se začalo víc mluvit o úmyslu silněji obsadit lacinější segment.

Snad by se pozice Škodovky mohla posílit po vstupu země do EU.

Pozice je pevná a daná. Sám vstup už moc nezmění. Spíš půjde například o imisní normy a podobně. Ale to jsou věci, které nabíhají už v dnešní době.

Jak je Škoda spokojena se svou prezentací v Ženevě?

Ano, to je další doklad toho, že určité přehlížení významu Škodovky v rámci koncernu je jen spekulace. Vždyť výstavní prostor se rozděluje samozřejmě v rámci celého koncernu, a porovnám-li metry čtvereční, které máme k dispozici my a které má hned v sousedství Volkswagen nebo Seat, vím, že nás nikdo nepřehlíží. Cítím se plnohodnotně.

Neuvažujete o designovém odlišení superbu od octavie? To je to, co mu zřejmě tolik škodí v prodejnosti.

Když někdo přejde z trojkové řady bavoráka na pětkovou, taky ta změna navenek není tak veliká. Dokázat odlišit superb je především otázka svezení se v něm. V tomto ohledu nám moc a moc pomohl pražský summit NATO mnoho lidí se v superbech povozilo a zachytili jsme řadu ohlasů, překvapených, jaké je to dobré auto.

Ale bilance prodeje radost v Mladé Boleslavi dosud spíš kazila.

Naopak. Počty prodaných automobilů za poslední dva měsíce nás opět plní optimismem. Vyvíjí se to dobře.

Škoda poutala na stánku v Ženevě pozornost se závodní sestrou známé Fabie RS. Vy máte minulost sportovního jezdce, už jste se ve Fabii WRC svezl?

Ještě ne. Ale nutkání cítím. Zároveň však mám k tomu autu ohromný respekt - já jsem soutěžil na strojích, které byly na úrovni stát- ních soutěží, a tady je řeč o autě, které se bude zúčastňovat světových mítinků. To není jen tak. Ale když jsem s vedením sportovního týmu mluvil, zkoušel jsem, zda by nebylo možné usednout alespoň do Octavie WRC. Řekli mi: A proč ne do fabie?! Je to na dobré cestě.

Vezmete ji na asfalt, nebo raději na šotolinu?

Na šotolinku!