Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti 16 C Galibier: superlimuzína, které není frankfurtský autosalon dost nóbl

aktualizováno 
NEJ auto současnosti - Bugatti Veyron - dostane parťáka. Výrobce už má koncept čtyřdveřového supervozu, který nebude mít svými výkonovými parametry konkurenci. Na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu ale novou bugatku neuvidíte, představili ji jen pár vyvoleným.

Bugatti 16 C Galibier Concept | foto: Bugatti

Bugatti, které patří do koncernu Volkswagen, v současné době nabízí pouze jediný model - exkluzivní supersport Veyron, který maloval stávající šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Tisícikoňový stroj by měl v dohledné době doplnit neméně exkluzivní čtyřdveřový vůz, který automobilka představila v podobě konceptu v sídle značky v Molsheimu.

Koncept luxusního čtyřdveřového vozu od Bugatti dostal název podle jednoho z průsmyků, kterým vede trať slavného cyklistického závodu Tour de France. Galibier byl však také název čtyřdveřové verze historického modelu Type 57.

Gugatti 16 C Galibier Concept

Svým designem nedává koncept nového Bugatti nikoho na pochybách, s kým má tu čest. Předek exkluzivního automobilu má masku chladiče ve tvaru podkovy, jak je pro značku charakteristické. Přední rozměrná světla jsou složená z LEDek.

Ačkoliv výrobce označuje novinku jako čtyřdveřovou, je Bugatti 16 C Galibier Concept vlastně pětidveřový automobil, jelikož zadní stěna je výklopná. Stejné řešení zvolilo třeba Porsche u panamery. Zajímavostí je podélné rozdělení zadního okna linkou, která se táhne po celé délce vozu. Karoserie nového Bugatti je vyrobena z uhlíkových vláken, jež při podsvícení odhalují svoji strukturu. Přední blatníky a dveře jsou potom z leštěného hliníku.

Gugatti 16 C Galibier Concept

Profil vozu vypadá velmi dynamicky, skvělá aerodynamika je vzhledem k použité pohonné jednotce nutná. Bugatti 16 C Galibier Concept totiž pohaní osmilitrový šestnáctiválec, který má dvoustupňové přeplňování. Motor je schopen provozu i na etanol.

Výkonový potenciál nového bugatti dává tušit osm koncovek výfuků. Výrobce však detaily ohledně výkonových parametrů prozatím neprozradil. Vzhled k tomu, že novinku galibier označil za nejvýkonnější čtyřdveřový vůz, dá se očekávat, že maximální rychlost dosáhne nejméně 350 km/h. Jízdní zážitek podporuje pohon všech čtyř kol a keramické brzdy.

Vedle elegantního exteriéru nezůstává pozadu ani neméně exkluzivní interiér. Vnitřek nového bugatti je celý kožený, doplněný o dřevěný obklad. Přední část interiéru vypadá prostorně, záběr na zadní sedadla automobilka nezveřejnila. Specialitou jsou v palubní desce usazené hodinky Reverso Tourbillon od švýcarské hodinářské firmy Parmigiani, které lze díky chytré konstrukci koženého pásku nosit i na zápěstí.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.