Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti končí s veyronem, v Ženevě se loučí La Finale

  16:02aktualizováno  16:02
Svého času nejrychlejší sériový vůz planety Bugatti Veyron po deseti letech výroby končí. Automobilka, která je součástí koncernu Volkswagen, totiž na ženevském autosalonu ukázala poslední prodaný kus nazvaný La Finale. Ten si údajně odveze zákazník z Blízkého východu.

Bugatti Veyron La Finale | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Model Veyron disponuje v základním provedení u svého osmilitrového šestnáctiválce se čtyřmi turby výkonem 1000 koní a maximální rychlostí 407 km/h. V různých omezených edicích pak nejvyšší rychlost ještě vzrostla a výkon se zvýšil na 1200 koní.

Bugatti Veyron La Finale


Výkonem 1200 koní disponuje i La Finale, které vychází z otevřené verze Grand Sport. Z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 2,6 vteřiny. Auto má červeno-černé provedení, stejně jako vůbec první vyrobený exemplář. O ceně se jen spekuluje, podle odborníků to ale bude víc než průměrných 2,3 milionu eur, tedy přes 60 milionů Kč.

Bugatti vyrobila celkem 450 vozů Veyron, z toho 300 v provedení kupé a 150 otevřených Grand Sport. S prodejem posledních desítek kusů měla problémy. Právě na doprodej série musela počkat s přípravami nástupnického modelu. Ten by měl, stejně jako Veyron, mít ve výbavě šestnáctiválcový motor s ještě větším výkonem.

FOTOGALERIE

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale

Autoři: ,




Nejčtenější

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Další z rubriky

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.