Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti končí s veyronem, v Ženevě se loučí La Finale

  16:02aktualizováno  16:02
Svého času nejrychlejší sériový vůz planety Bugatti Veyron po deseti letech výroby končí. Automobilka, která je součástí koncernu Volkswagen, totiž na ženevském autosalonu ukázala poslední prodaný kus nazvaný La Finale. Ten si údajně odveze zákazník z Blízkého východu.

Bugatti Veyron La Finale | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Model Veyron disponuje v základním provedení u svého osmilitrového šestnáctiválce se čtyřmi turby výkonem 1000 koní a maximální rychlostí 407 km/h. V různých omezených edicích pak nejvyšší rychlost ještě vzrostla a výkon se zvýšil na 1200 koní.

Bugatti Veyron La Finale


Výkonem 1200 koní disponuje i La Finale, které vychází z otevřené verze Grand Sport. Z nuly na 100 km/h vůz zrychlí za 2,6 vteřiny. Auto má červeno-černé provedení, stejně jako vůbec první vyrobený exemplář. O ceně se jen spekuluje, podle odborníků to ale bude víc než průměrných 2,3 milionu eur, tedy přes 60 milionů Kč.

Bugatti vyrobila celkem 450 vozů Veyron, z toho 300 v provedení kupé a 150 otevřených Grand Sport. S prodejem posledních desítek kusů měla problémy. Právě na doprodej série musela počkat s přípravami nástupnického modelu. Ten by měl, stejně jako Veyron, mít ve výbavě šestnáctiválcový motor s ještě větším výkonem.

FOTOGALERIE

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale

Autoři: ,




Nejčtenější

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Volkswagen Polo 1.4...
Volkswagen Polo 1.4...

r.v. 2008, naj. 138 000 km, diesel
119 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.