Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové bugatti přifrčelo z videohry. Láká na nástupce Veyronu

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Šejci, sběratelé aut, kuriozit a toho nejdražšího, co lze na světě koupit, už vyhlížejí nové bugatti. Ti nejváženější už prý údajně mají nový model, který se má jmenovat po slavném závodníkovi Chironovi, dokonce objednaný. Novinku mohou předběžně otestovat na herní konzoli PlayStation.

Bugatti Vision Gran Turismo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Trendu digitálního věku podlehla i jedna z nejexkluzivnějších značek světa, koncept představený na autosalonu ve Frankfurtu totiž bude jezdit ve videohře.

Francouzská automobilka Bugatti tak vytvořila koncept vozu Vision Gran Turismo, který vznikl na základě virtuálního vozu z počítačového závodního simulátoru Gran Turismo pro Sony PlayStation. Automobil naznačuje, jakou cestou se značka vydá po vyprodání modelu Veyron. Vision GT firma zhmotnila v měřítku 1:1 speciálně pro frankfurtský autosalon, kde ho také představila.

Fotogalerie

Podle prezidenta Bugatti Wolfganga Dürheimera staví firma nejrychlejší, nejluxusnější, nejexkluzivnější a nejsilnější sériová auta na světě. A Vision GT je konstruován na teoretickou rychlost přes 400 km/h. Do útrob si tvůrci vysnili přeplňovaný šestnáctiválec o objemu osm litrů, který dodává výkon na všechna čtyři kola.

Při tvorbě auta se designéři, kteří mívají při stavbě supersportů pro PlayStation volnou ruku, inspirovali legendárním závodním typem 57 z roku 1936, ze kterého má nový automobil například dvouodstínový modrý lak.

Jeden z nejparádnějších konceptů ve Frankfurtu, designovaný týmem Achima Anscheidta, má mimo jiné prvky aktivní aerodynamiky, což je zaklínadlo letošního autosalonu. Zadní přítlačné křídlo mění náklon a klapky na přídi usměrňují proudění vzduchu pod podlahu vozu. Auto je postaveno z karbonu.

Bugatti Vision Gran Turismo

„Série Veyron byla limitována 450 vozy, které všechny našly vlastníka z řad automobilových znalců. Nicméně počet našich fanoušků, kteří milují značku a po celém světě nám celá ta léta zůstali věrni, je neomezený. Tímto projektem jim děkujeme za jejich loajalitu a nadšení,“ uvedl prezident Bugatti.

Nástupce Veyronu pro sériovou výrobu by se podle náznaků představitelů Bugatti mohl objevit na ženevském autosalonu v březnu příštího roku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.