Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové bugatti přifrčelo z videohry. Láká na nástupce Veyronu

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Šejci, sběratelé aut, kuriozit a toho nejdražšího, co lze na světě koupit, už vyhlížejí nové bugatti. Ti nejváženější už prý údajně mají nový model, který se má jmenovat po slavném závodníkovi Chironovi, dokonce objednaný. Novinku mohou předběžně otestovat na herní konzoli PlayStation.

Bugatti Vision Gran Turismo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Trendu digitálního věku podlehla i jedna z nejexkluzivnějších značek světa, koncept představený na autosalonu ve Frankfurtu totiž bude jezdit ve videohře.

Francouzská automobilka Bugatti tak vytvořila koncept vozu Vision Gran Turismo, který vznikl na základě virtuálního vozu z počítačového závodního simulátoru Gran Turismo pro Sony PlayStation. Automobil naznačuje, jakou cestou se značka vydá po vyprodání modelu Veyron. Vision GT firma zhmotnila v měřítku 1:1 speciálně pro frankfurtský autosalon, kde ho také představila.

Fotogalerie

Podle prezidenta Bugatti Wolfganga Dürheimera staví firma nejrychlejší, nejluxusnější, nejexkluzivnější a nejsilnější sériová auta na světě. A Vision GT je konstruován na teoretickou rychlost přes 400 km/h. Do útrob si tvůrci vysnili přeplňovaný šestnáctiválec o objemu osm litrů, který dodává výkon na všechna čtyři kola.

Při tvorbě auta se designéři, kteří mívají při stavbě supersportů pro PlayStation volnou ruku, inspirovali legendárním závodním typem 57 z roku 1936, ze kterého má nový automobil například dvouodstínový modrý lak.

Jeden z nejparádnějších konceptů ve Frankfurtu, designovaný týmem Achima Anscheidta, má mimo jiné prvky aktivní aerodynamiky, což je zaklínadlo letošního autosalonu. Zadní přítlačné křídlo mění náklon a klapky na přídi usměrňují proudění vzduchu pod podlahu vozu. Auto je postaveno z karbonu.

Bugatti Vision Gran Turismo

„Série Veyron byla limitována 450 vozy, které všechny našly vlastníka z řad automobilových znalců. Nicméně počet našich fanoušků, kteří milují značku a po celém světě nám celá ta léta zůstali věrni, je neomezený. Tímto projektem jim děkujeme za jejich loajalitu a nadšení,“ uvedl prezident Bugatti.

Nástupce Veyronu pro sériovou výrobu by se podle náznaků představitelů Bugatti mohl objevit na ženevském autosalonu v březnu příštího roku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Pro někoho je důkazem mužnosti, pro jiného obtěžujícím, neatraktivním doplňkem.
Obezita za volantem zabíjí. Otylí řidiči umírají o 81 procent častěji

Vědci přišli se smutným zjištěním: Češi jsou šestým nejtlustším národem v EU a obézní řidiči umírají při nehodách až o 81 procent častěji než lidé s normální...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

Silný vítr převrátil nákladnímu autu z Hulína prázdný přívěs, který zablokoval
Českem se žene fičák. Držte pevně volant a pozor na nákladní auta

V Česku fouká silný vítr, v takových chvílích je bezpečnější nevyjíždět. Když už vyjedete, uberte plyn a sledujte okolí. Nejvíce ohrožená jsou vyšší auta,...  celý článek

Oproti závodnímu D-type měl XKSS plátěnou střechu, nosič zavazadel a...
Jaguar za půl miliardy: ceny prvního supersportu vyšponoval oheň

Přesně před 60 roky vyšlehly z továrny Jaguaru na Browns Lane v Coventry plameny. Kromě budovy požár strávil i devět karoserií modelu XKSS. Posledních, které...  celý článek

koncept Škoda VisionS
Škoda mění šéfa komunikace, bude to významný německý novinář

Personální změny ve Škodě nekončí. Peik von Bestenbostel odchází do Volkswagenu a nahradí ho bývalý šéfredaktor jednoho z nejslavnějších německých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.