Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti se narodil před 135 lety. Slavný Ital navrhl první vůz v 19 letech

  16:30aktualizováno  16:30
Jedničkou mezi sportovními vozy, na nichž závodila mimo jiné i Češka Eliška Junková, byly svého času automobily z továrny Ettore Bugattiho. Tento legendární italský automobilový konstruktér, který navrhoval i superluxusní auta, se narodil v Miláně před 135 lety, 15. září 1881.

Bugatti 51 (1931) tehdejšího automobilového závodníka Jiřího Kristiána Lobkovice v Národním technickém muzeu, expozici Dějiny dopravy. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Ettore Bugatti se narodil do rodiny umělce a návrháře nábytku Carla Bugattiho, umění sám dokonce krátce studoval. První vůz navrhl už ve svých 19 letech. Poměrně rychle si udělal jméno, a když mu bylo pětadvacet, stal se hlavním inženýrem ve firmě Deutz v Kolíně na Rýnem.

Fotogalerie

Postupem času se Bugatti osamostatnil a prorazil na trhu soutěžních vozů. Mezi legendy značky se řadí modely Bugatti Typo 35 (1924) nebo luxusní verze Bugatti Royale (1928).

Miláňan Bugatti původně vyráběl své vozy v alsaském Molsheimu (tehdy patřících do Německa), firma zavřela v roce 1952, pět let po smrti Ettoreho.

V současnosti vyrábí luxusní vozy Bugatti koncern Volkswagen, který v roce 1998 koupil práva na značku. Na jejím znovuoživení má ovšem ví podíl italský investor Romano Artioli (jeho příběh čtěte zde).

Autoři: ,




Nejčtenější

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Další z rubriky

Chateau Loučeň Concours d'Elegance
OBRAZEM: Automobilová paráda za jeden a půl miliardy korun

Již počtvrté se do zámeckého areálu na Loučeni sjely veteránské klenoty ze soukromých i muzejních sbírek. Chateau Loučeň Concours d'Elegance se inspirovala u...  celý článek

Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, během které získal úplně stejnou...
VIDEO: První dakarskou tatru obnovili v Kopřivnici do posledního šroubku

Celkem 270 dní a více než 2 800 hodin práce stálo vrátit první dakarskou tatrovku do podoby, v jaké v roce 1986 vyjížděla na slavnou africkou rally. Vůz se...  celý článek

Alfa Romeo Giulietta SS Prototipo
OBRAZEM: Unikátní Alfa Romeo se dočkala ocenění po 60 letech

Unikátní prototyp Alfy Romeo korunovali na hvězdu srazu automobilové smetánky v noblesním severoitalském městečku Cernobbio. Na věhlasné akci Concorso di...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.