Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bugatti se narodil před 135 lety. Slavný Ital navrhl první vůz v 19 letech

  16:30aktualizováno  16:30
Jedničkou mezi sportovními vozy, na nichž závodila mimo jiné i Češka Eliška Junková, byly svého času automobily z továrny Ettore Bugattiho. Tento legendární italský automobilový konstruktér, který navrhoval i superluxusní auta, se narodil v Miláně před 135 lety, 15. září 1881.

Bugatti 51 (1931) tehdejšího automobilového závodníka Jiřího Kristiána Lobkovice v Národním technickém muzeu, expozici Dějiny dopravy. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Ettore Bugatti se narodil do rodiny umělce a návrháře nábytku Carla Bugattiho, umění sám dokonce krátce studoval. První vůz navrhl už ve svých 19 letech. Poměrně rychle si udělal jméno, a když mu bylo pětadvacet, stal se hlavním inženýrem ve firmě Deutz v Kolíně na Rýnem.

Fotogalerie

Postupem času se Bugatti osamostatnil a prorazil na trhu soutěžních vozů. Mezi legendy značky se řadí modely Bugatti Typo 35 (1924) nebo luxusní verze Bugatti Royale (1928).

Miláňan Bugatti původně vyráběl své vozy v alsaském Molsheimu (tehdy patřících do Německa), firma zavřela v roce 1952, pět let po smrti Ettoreho.

V současnosti vyrábí luxusní vozy Bugatti koncern Volkswagen, který v roce 1998 koupil práva na značku. Na jejím znovuoživení má ovšem ví podíl italský investor Romano Artioli (jeho příběh čtěte zde).

Autoři: ,


Témata: Bugatti, Volkswagen


Nejčtenější

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.