Unikátní sanitka, která umí plavat, projede úplně všechno a sežere při tom přes 120 litrů paliva, nastupuje do služby. Tank přestavěla na sanitku záchranná služba Trans Hospital. Její šéf Bořek Bulíček nový stroj představil před kamerou iDNES.cz v terénu.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Nový speciál vychází z vojenské sanitní verze BVP, kterou používala armáda. "Je to ambulantnní zástavba, kterou dělala armáda," upřesňuje Bulíček. Bojové vozidlo pěchoty, známé pod zkratkou BVP, upravili na civilní verzi určenou pro převoz pacientů.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
"Drncá to míň, než na jakékoliv silnici," chválil Bulíček nový stroj po testech v terénu.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Stroj, který se na místo musí přivézt na kamionu, bude hlídkovat na speciálních akcích konaných v přírodě. Například motorkosové závody či závody horských kol.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Celá přestavba trvala dvěma specializovaným firmám tři měsíce. První test v drsném terénu se odehrál v pondělí 8. února.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Podle Bulíčka je to jediný kus v republice.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Sanitní speciál postavený z bojového vozidla pěchoty (BVP)
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Trans Hospital začíná se svými sanitními speciály u dvoukolových segwayů, přes autobusy po sanitku XXL pro obří pacienty. BVP je vrchol. Minimálně je to nejtěžší vozidlo vozového parku soukromé záchranné služby, váží třináct tun.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
V pohotovosti bude při povodních, sněhových kalamitách, pro zásahy v nepřístupném terénu, do kterých se nedostane hasičská technika a není možné nasadit vrtulník.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Tato netradiční sanitka umí i plavat. Dá se tedy použít v zatopených nebo bažinatých oblastech.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Technicko-taktická data: délka x šířka x výška: 6805 x 2950 x 2110 milimetrů, bojová hmotnost 13 600 kg
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
V útrobách má vznětový vidlicový šestiválec UDT 20 o výkonu 220 kW. Dojezd je 679 kilometrů.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Na zpevněném povrchu má maximálku 63 km/h, v terénu 15 km/h a ve vodě 7 km/h.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
"Spotřeba je kolem 120 litrů nafty na sto kilometrů, v terénu je to ovšem víc," uvádí Bulíček.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Sanitní speciál postavený z bojového vozidla pěchoty (BVP)
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Překoná až 0,7 metru vysoké překážky.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Nový speciál bude nasazen v pohotovosti na akcích konaných mimo dostupnost klasické hasičské techniky.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Sanitní speciál postavený z bojového vozidla pěchoty (BVP)
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Nový speciál bude nasazen v pohotovosti na akcích konaných mimo dostupnost klasické hasičské techniky.
Autor: Jiří Meixner, iDNES.cz
Přestavba bojového vozidla pěchoty (BVP) na sanitní speciál
Autor: Bořek Bulíček, pro iDNES.cz
Původní stav BVP
Autor: Bořek Bulíček, pro iDNES.cz
Nový speciál vznilkl z vojenského sanitního provedení BVP.
Autor: Bořek Bulíček, pro iDNES.cz
Přestavba trvala tři měsíce.
Autor: Bořek Bulíček, pro iDNES.cz
Přestavba bojového vozidla pěchoty (BVP) na sanitní speciál
Autor: Bořek Bulíček, pro iDNES.cz
Celý kolos váží přes třináct tun, nemůže tedy na silnici.
Autor: Bořek Bulíček, pro iDNES.cz
Přestavba bojového vozidla pěchoty (BVP) na sanitní speciál
Autor: Bořek Bulíček, pro iDNES.cz