Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská novinka zaparkuje bez šoféra. Su Rui jezdí na dálkové ovládání

  11:00aktualizováno  11:00
Čínská automobilka BYD představila vylepšenou verzi sedanu F3, který má v nejvyšší výbavě dálkově ovládané řízení. Auto tak dokáže jezdit bez řidiče, jen pomocí pokynů z dálkového ovladače. Podle výrobce si tuto vymoženost užijí majitelé hlavně při parkování nebo v dešti, kdy si auto můžou přivolat až před dveře.

BYD F3 Su Rui | foto: Byd

Na první pohled vypadá jako nepříliš nápadný sedan, který tak trochu připomíná Toyotu Corollu. BYD Su Rui vychází z velmi oblíbeného modelu F3, kterého automobilka prodávala ročně stovky tisíc kusů.

Fotogalerie

Vylepšený model Su Rui dostal nový motor i převodovku a bohatou multimediální výbavu a další novinky. Ve světě by to ale na pozornost médií nestačilo. Jenže z BYDu Su Rui je nová automobilová hvězda. V nejvyšší výbavě totiž auto dostalo revoluční systém dálkového ovládání. To samozřejmě dokáže otevřít a zavřít zámky, ale navíc lze přes něj i auto nastartovat. Jenže ani to není nic neobvyklého, ač jde většinou jen o prvek nadstandardní výbavy.

Speciální dálkový ovladač navíc dokáže auto i řídit. Dosah je záměrně omezený na 10 metrů a auto se samo bez řidiče dokáže pohybovat maximálně dvoukilometrovou rychlostí. Výrobce novinku prezentuje jako výborný způsob, jak zaparkovat do úzké mezery, z které by už řidič nevystoupil, nebo jak si "zavolat" auto před dveře, když prší. Nejpravděpodobnější praktické využití se ale bude omezovat na předvádění systému překvapeným přátelům.

Prezentace funkce dálkového ovladače na videu je působivá, na druhou stranu výrobce nezveřejnil podrobnosti, jak celý systém funguje. V každém případě je funkce logicky spojena jen s automatickou dvojspojkovou převodovkou.

BYD sklízí s novinkou velkou pozornost médií po celém světě a na domácím trhu se hovoří o jasném prodejním hitu. Cena auta je navíc stanovena poměrně příznivě. V nejvyšší výbavě, tedy s oním dálkovým řízením, bude sedan stát 99 000 jüanů, což je v přepočtu asi 330 000 korun. Základní model pak bude stát asi o 100 000 korun méně.

BYD F3 Su Rui

Vedle výbavy obě verze auta odlišuje především pohonná jednotka. V obou verzích má sice shodný objem 1,5 litru, ale v základní verzi to je atmosférický motor s výkonem 80 kW, u špičkové verze přeplňovaný motor s výkonem 113 kW. Slabší agregát je spojený s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější agregát se dodává s šestistupňovým dvojspojkovým automatem.

Auto je dlouhé necelých 4,7 metru, rozvor má hodnotu 2,66 metru. Obstojný kufr pojme 450 litrů, ale karoserie je typu sedan, což v Evropě není zrovna nejpopulárnější varianta, naopak v Číně ta nejoblíbenější. Hmotnost se pohybuje od 1 300 do necelých 1 400 kilogramů podle verze. 

Firma BYD (zkratka z Build Your Dreams) nepůsobí na trhu dlouho, ale je velmi ambiciózní. Vedle běžných automobilů, které ale mimo domácí trh vzbudily pozornost jen tím, že designově kopírovaly toyoty, mercedesy nebo dokonce porsche, umí BYD vyrábět i elektromobily. Aby ne, když původní specializací firmy jsou baterie do všemožných elektronických přístrojů a speciálně pro mobilní telefony. V tomto směru patří firma dokonce mezi největší světové výrobce.

Do produkce elektromobilů BYD dokonce investoval i známý americký investor Warren Buffett. Jenže elektrické verze modelu F3 a většího sedanu E6 zatím velkou díru do světa neudělaly. V malé míře se je daří prodávat na domácím čínském trhu, ale export do USA a Evropy byl již několikrát odsunut.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A4 2,0TDi 140kW Quattro
Audi A4 2,0TDi 140kW Quattro

r.v. 2016, naj. 10 596 km, diesel, 1. majitel
912 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.