Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bývalý šéfdesignér Škody navrhl limuzínu královně

  13:29aktualizováno  13:29
LONDÝN - Škoda Auto nepřímo pracuje na vylepšování svojí image na britských ostrovech. Bývalý šéfdesignér škodovek Belgičan Dirk van Braeckel totiž navrhoval limuzínu Bentley, kterou dostane královna Alžběta za rok u příležitosti padesátého výročí svého panování. Automobil za milion liber liber (asi 55 miliónů korun) bude schopen odolat i kulkám a bombám případných teroristů.

Upravený model Bentley Arnage Red Label bude schopen dosáhnout rychlosti téměř 250 kilometrů v hodině a dokáže odolat kulkám i bombám. Vnitřní čalounění bude z nejjemnější kůže a na podlaze vysoké koberce. "Každé podrobnosti věnujeme opravdu mimořádnou pozornost," uvedl mluvčí firmy Bentley, kterou vlastní německý automobilový gigant Volkswagen.

Šest metrů dlouhé vozítko hodlá panovnici darovat Společnost britských výrobců motorů a do královnina vozového parku sestávajícího výhradně z rolls-royceů tak přibude první bentley. Královna si na hradě Windsor u Londýna prohlédla prototyp vozu a konzultovala s techniky, jak by měl jeho interiér vypadat.
   
Pikantní na limuzíně je ovšem to, že jejím návrhářem je Belgičan Dirk van Braeckel, bývalý šéfdesignér automobilky Škoda. Pro některé Brity to je asi šokující zjištění, protože se stále ještě nemohou zbavit předsudku, že Škoda rovná se špatný vtip.

Jen pozvolna poopravují tento názor reklamy a poměrně časté odborné recenze, které se pokoušejí Britům vštípit, že ty nejnovější a nejlepší škodovky jsou fakticky totéž co Volkswagen a Audi dohromady - pouze s tím rozdílem, že stojí podstatně méně.

Ceny osobních aut v Británii přitom patří k nejvyšším v Evropě. "Je to skvělá zpráva. Pro Škodu je to velká reklama. Způsob, jakým se firma pokouší měnit image, vstoupí jednou do dějin," předpovídá John Georgiu, jeden z majitelů prodejny škodovek Le Car Centre v severním Londýně.

Bentley vyrábí limuzínu pro královnu

Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.