Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

C-Airdream: luxusní koncept bez pedálů

  9:04aktualizováno  9:04
I když Citroën svůj sen o autě budoucnosti prezentoval již na pařížském autosalonu, stojí rozhodně za to si jej ještě jednou pořádně představit. Francouzská automobilka se v Brně neomezuje pouze na ukázku své seriové produkce (i když sama premiéra nového plurielu by to naznačovala) a nabízí návštěvníkům své expozice i něco více.9.9.2002: Stánek Citroënu v Paříži zpestří kupé - C-Airdream

Protentokrát se tuzemské zastopení Citroënu rozhodně vytáhlo a přivezlo do Brna pravděpodobně nejpohlednější studii, kterou jsme mohli na posledních autosalonech spatřit.

C-Airdream rozhodně nepatří mezi koncepty, které spíše vyděsí svým pohledem do blízké či vzdálenější budoucnosti. Francouzští inženýři dali čtyřmístnému elegantnímu kupé dynamický výraz, okořeněný francouzským šarmem. Velké prosklené plochy dávají vozu potřebnou vzdušnost. Mohutný nárazník, nad ním dokonale proporcované stětlomety a velké logo automobilky, určují ráz přední části vozu.

Chromovaný pruh nízko na bocích je přerušován pouze obrovskými koly. Další výrazné linie pak začínají za předními světly, rozběhnou se z obou stran po oblé linii střechy, aby se nakonec spojily na zakulacené zádi. Velká křídla dveří bez kliky se otvírají bez jediného kontaktu řidiče s vozem - jednoduše k vozu přijdete a ten vás pozve dál.

Usednete dovnitř a studujete, jak Citroën budoucnosti vlastně ovládat. Všechna "hejblátka" včetně plynu, řadící páky i brzd totiž naleznete na volantu. Vše je tady řízeno elektronicky , řidič tedy můžete vychutnávat pohled na nebe bez mráčku, nebo počítat hvězdy - airdream má totiž prosklenou střechu. Vzdušná záď svým prosklením vybízí k nahlédnutí do vycizelovaného interiéru, který svým minimalistickým luxusem a futuričností koresponduje s pojetím celého vozu. Zadní boční okna, která se na zádi postupně sbíhají, dodávají vozu dostatečně sportovní příchuť.

Pohled na hladkou linii zadního nárazníku ujistí diváka o tom, že francouzi neponechali jediný detail bez povšimnutí a dostatečné péče. Jediným rušivým prvkem na hladké linii vozu tak zůstávají zrcátka, na jednu stranu nádherně tvarovaná a korespondující s tvary studie, na stranu druhou by však mohla být nahrazena kamerovým systémem... i když bez těch zrcátek by to pak možná nebylo ono.

Pohled diváků bude po liniích karoserie klouzat stejně jako vzduch se součinitelem tření Cx=0,28. Třílitr V6 o výkonu 150kW při 6100 ot/min vyžívající služeb autoadaptabilní automatické převodovky s možností sekvenčního řazení dodává vozu dostatečný výkon, posádka si tak může s klidem užívat moderní techniku.

Samozřejmostí je u Citroënu systém odpružení Hydractive, tentokrát třetí generace. Elektronické řízení brzd kontroluje tlak na každé kotoučové brzdě a podílí se na bezpečnosti pasažérů. Pro automobilové inženýry je airdream jedinečnou příležitostí vybavit vůz dvounapěťovou elektrickou architekturou (12V - 42V)
 
Airdream je prostě auto snů a pokud budoucnost automobilového designu bude vypadat takto, pak se ji rozhodně bát nemusíme. Tentokrát dávame Citroenu za kvalitní stylistické cvičení 1*.

Francouzská automobilka vozí po autosalonech i studii luxusního sporťáku C-Airdream.

Největší překvapení mají čekat v interiéru - model se neovládá klasickými nožními pedály. Ty jsou nahrazeny ovládáním na volantu, přirozeně v elektronickém stylu drive-by-wire.

Superluxus v podobě kupé přichází s Francie.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.