C: nejdůležitější mercedes se za svaly nestydí

  20:41
Časy se mění. Doby, kdy mercedesy slušely nejvíce pánům od padesátky výše, jsou minulostí. Auta s hvězdou na kapotě dnes srší dynamikou a moderními technologiemi. Filozofii mění od nynějška také řada C. Umírněný konkurent BMW řady 3, Audi A4 a lexusů ukazuje drápy a chce sportovat. Premiéra se plánuje do Ženevy začátkem března.
Nový Mercedes C

Nový Mercedes C | foto: DaimlerChrysler

Prémiové sedany, patřící do třídy označované jako "střední", dnes rozhodně nesoutěží v kubících, které poberou. Jejich klientela si žádá atlety vzbuzující emoce.

Stylisté s trojcípou hvězdou vypálenou do šedé kůry mozkové proto museli zavřít šuplík označený štítkem "usedlý"; a ukázat své sportovní já.

Sedan, který vystartuje za zákazníky přímo z mola ženevské autopřehlídky, jde směrem vytyčeným obřím charismatickým kupé CL.

Příď s charakteristickou mřížkou chladiče je poznávacím znakem, kterého se mercedesy pravděpodobně nikdy nevzdají. V případě nového "Céčka" mění podobu v závislosti na úrovni výbavy.

Sportovnější varianty dostanou doprostřed velké logo automobilky, které se usadí na třech masivních chromovaných lištách. Umírněnější verze budou mít masku složenou ze čtyř lišt, které ohlídá klasický "zaměřovač" usazený na kapotě.

Rodinné DNA nových modelů stuttgartské automobilky se vidí i na výrazných lemech blatníků, a dynamických prolisech na bocích. Jasná inspirace šéfovskou třídou S a ladným CLkem je jasná i při pohledu na záď.

Oproti stávajícímu modelu vyrostlo "céčko" o 55 milimetrů do délky, 42 milimetrů do šířky a na rozvoru přidalo 45 mm. Nově jsou tak jeho míry: 4581 mm délky, 1770 mm šířky a od kola ke kolu (rozvor) to teď je 2760 mm.

Nabývání zvenčí se výrazně projevilo uvnitř. Interiér je prostornější a dostal novou architekturu ve stylu nejposlednějších mercedesů.

Dvoubarevné přístrojovce vévodí velký sedmipalcový barevný displej, který se vyklápí na vrcholu středového panelu. Multifunkční volanty jsou v závislosti na verzi tří nebo čtyřramenné.

Jízdní vlastnosti šlechtí paket "Agility Control", ve kterém jsou speciální tlumiče s variabilní tuhostí, strmější řízení a vylepšená šestistupňová manuální převodovka.

Startovací motor nese označení 180 Kompressor, oproti stávající verzi má namísto 143 koní 156, o deset newtonmetrů na konečných 230 narostl i kroutící moment. Další v pořadí je 200 Kompressor, i on nabral dvacet koní k dobru (184 k), maximální kroutící moment je 250 Nm.

Naftové čtyřválce mají na víku kufru označení 200 CDI a 220 CDI, první má výkon 136 a druhý 170 koní kroutící moment dosahuje 400 Nm.

Šestiválce zůstávají beze změny: naftový 320 CDI (224 koní) a benzinové 230 (204 k), 280 (231 k) a 350 (272 koní). Nejsilnější z benzíňáků je standardně spřažen se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-tronic, k ostatním motorům se dá dokoupit.

Hi-tech libůstky reprezentuje bluetooth rozhraní, hlasové ovládání, nebo navigace, která má integrovaný 30 GB harddisk. Knoflíků a ovladačů ubylo a funkce se ovládají velkým multifunkčním ovladačem na středovém tunelu.

Nechybí bezpečnostní systém Pre-Safe, který zasahuje v kritických situacích a chrání posádku v případě nehody, a sedm airbagů v základu (sedmý je kolenní).

Inteligentní bixenonové světlomety mění intenzitu a směr světelného svazku v pěti různých modech v závislosti na způsobu jízdy a meteorolockých podmínkách.

Podle předběžných informací bude základní verze nového "céčka" stát v Německu méně než 30 000 eur (zhruba 830 000 Kč)

"Z hlediska objemu prodeje je to nejdůležitější model, který mají," řekl analytik Michael Raab z banky Sal. Oppenheim.

Je skoro jisté, že se časem dočkáme i ostré verze AMG a praktičtějšího kombíku.

Mercedes třídy C
V průběhu vývoje absolovoval nový Mercedes C více než 100 crashtestů.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...