Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

C: nejdůležitější mercedes se za svaly nestydí

  20:41aktualizováno  20:41
Časy se mění. Doby, kdy mercedesy slušely nejvíce pánům od padesátky výše, jsou minulostí. Auta s hvězdou na kapotě dnes srší dynamikou a moderními technologiemi. Filozofii mění od nynějška také řada C. Umírněný konkurent BMW řady 3, Audi A4 a lexusů ukazuje drápy a chce sportovat. Premiéra se plánuje do Ženevy začátkem března.

Nový Mercedes C | foto: DaimlerChrysler

Prémiové sedany, patřící do třídy označované jako "střední", dnes rozhodně nesoutěží v kubících, které poberou. Jejich klientela si žádá atlety vzbuzující emoce.

Stylisté s trojcípou hvězdou vypálenou do šedé kůry mozkové proto museli zavřít šuplík označený štítkem "usedlý"; a ukázat své sportovní já.

Sedan, který vystartuje za zákazníky přímo z mola ženevské autopřehlídky, jde směrem vytyčeným obřím charismatickým kupé CL.

Příď s charakteristickou mřížkou chladiče je poznávacím znakem, kterého se mercedesy pravděpodobně nikdy nevzdají. V případě nového "Céčka" mění podobu v závislosti na úrovni výbavy.

Sportovnější varianty dostanou doprostřed velké logo automobilky, které se usadí na třech masivních chromovaných lištách. Umírněnější verze budou mít masku složenou ze čtyř lišt, které ohlídá klasický "zaměřovač" usazený na kapotě.

Rodinné DNA nových modelů stuttgartské automobilky se vidí i na výrazných lemech blatníků, a dynamických prolisech na bocích. Jasná inspirace šéfovskou třídou S a ladným CLkem je jasná i při pohledu na záď.

Oproti stávajícímu modelu vyrostlo "céčko" o 55 milimetrů do délky, 42 milimetrů do šířky a na rozvoru přidalo 45 mm. Nově jsou tak jeho míry: 4581 mm délky, 1770 mm šířky a od kola ke kolu (rozvor) to teď je 2760 mm.

Nabývání zvenčí se výrazně projevilo uvnitř. Interiér je prostornější a dostal novou architekturu ve stylu nejposlednějších mercedesů.

Dvoubarevné přístrojovce vévodí velký sedmipalcový barevný displej, který se vyklápí na vrcholu středového panelu. Multifunkční volanty jsou v závislosti na verzi tří nebo čtyřramenné.

Jízdní vlastnosti šlechtí paket "Agility Control", ve kterém jsou speciální tlumiče s variabilní tuhostí, strmější řízení a vylepšená šestistupňová manuální převodovka.

Startovací motor nese označení 180 Kompressor, oproti stávající verzi má namísto 143 koní 156, o deset newtonmetrů na konečných 230 narostl i kroutící moment. Další v pořadí je 200 Kompressor, i on nabral dvacet koní k dobru (184 k), maximální kroutící moment je 250 Nm.

Naftové čtyřválce mají na víku kufru označení 200 CDI a 220 CDI, první má výkon 136 a druhý 170 koní kroutící moment dosahuje 400 Nm.

Šestiválce zůstávají beze změny: naftový 320 CDI (224 koní) a benzinové 230 (204 k), 280 (231 k) a 350 (272 koní). Nejsilnější z benzíňáků je standardně spřažen se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-tronic, k ostatním motorům se dá dokoupit.

Hi-tech libůstky reprezentuje bluetooth rozhraní, hlasové ovládání, nebo navigace, která má integrovaný 30 GB harddisk. Knoflíků a ovladačů ubylo a funkce se ovládají velkým multifunkčním ovladačem na středovém tunelu.

Nechybí bezpečnostní systém Pre-Safe, který zasahuje v kritických situacích a chrání posádku v případě nehody, a sedm airbagů v základu (sedmý je kolenní).

Inteligentní bixenonové světlomety mění intenzitu a směr světelného svazku v pěti různých modech v závislosti na způsobu jízdy a meteorolockých podmínkách.

Podle předběžných informací bude základní verze nového "céčka" stát v Německu méně než 30 000 eur (zhruba 830 000 Kč)

"Z hlediska objemu prodeje je to nejdůležitější model, který mají," řekl analytik Michael Raab z banky Sal. Oppenheim.

Je skoro jisté, že se časem dočkáme i ostré verze AMG a praktičtějšího kombíku.

Mercedes třídy C
V průběhu vývoje absolovoval nový Mercedes C více než 100 crashtestů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.