Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

C5: Auto na děravé silnice

  2:00aktualizováno  2:00
Vezměte francouzský design, přilijte německé zpracování, protřepejte a smíchejte. Tenhle drink má jméno Citroën C5.

Citröen C5 Tourer čelní pohled | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Citroën je zdánlivě nenápadný, ale pokaždé, když ho potkám, nedá mi to, abych si ho zase nezačal prohlížet. A je jedno, jestli je to sedan, nebo kombi. Třeba o Fordu Mondeo, který je jedním z hlavních konkurentů Citroënu C5, jsem kdysi psal, že jeho design je sportovní, ale pro typické zákazníky z řad středních a vyšších manažerů možná až moc.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily
Citroën C5 můžete koupit
na www.automodul.cz

U Citroënu C5 bych se ničeho podobného nebál. O jeho liniích se dá říct snad jediné – jsou elegantní. Nehledejte tu žádné ostré tvary, které by se snažily dát najevo něco na způsob "já jsem tady ten největší silák". Francouzům se zkrátka podařilo udělat auto, které se podle mě na rozdíl od jiných vozů díky designu hned tak neokouká.

Citröen C5 Tourer zadní pohled II.

Podobně se dá pokračovat i při hodnocení vnitřku, kde styl udávají měkčené plasty a s rozmyslem použité hliníkové detaily. Nic přeplácaného, nic vyloženě nudného. Dojem jinakosti navíc zvyšuje volant s pevným středem, takže otáčíte jen věncem volantu.

Masáž jako na koncertě

Při hodnocení interiéru si nemůžu odpustit výtku v podobě záplavy tlačítek na volantu i na středovém panelu. Jejich hledání a ovládání rozhodně není intuitivní. Body citroën sbírá za skvělá sedadla, která můžete mít za příplatek i s masážní funkcí v oblasti beder. Jenže ono slavné masírování mi spíš připadalo, jako když stojíte v páté řadě na koncertu Madonny a někdo do vás pořád zezadu šťouchá lokty.

Citröen C5 Tourer přístrojová deska

Pocit luxusu pak ještě zvyšují takové "drobnosti", jako je skleněná střecha nebo kapsy ve dveřích s osvětlením reagujícím na pohyb – byť kapsy jsou dost úzké, lahev s pitím si tam nedáte. Dalším velmi, opravdu velmi příjemným prvkem příplatkové výbavy je elektrické zavírání víka kufru. Otevřít sice musíte ručně, ale zavřít stačí jen stiskem červeného tlačítka. Oceníte to hlavně v zimě, kdy ruce při zavírání kufru zůstanou čisté.

Zklamání možná zažije ten, kdo očekává, že velikost zavazadlového prostoru bude stejně ohromná jako u předchozí verze C5. Objem kufru současného modelu v testované verzi Tourer je 505 litrů, dřív to bylo 563 litrů.

Umí i pěkně rozčilit

Velká nabídka technických vychytávek občas dokáže pocuchat nervy. Kromě kombíku jsem letos v zimě testoval i sedan, který byl vybaven parkovacími čidly vpředu i vzadu a také senzory na čelním skle, které rozpoznají vodu a samy spustí stěrače. V těch dnech celkem hodně sněžilo a mrzlo – a to bylo na všechny ty senzory příliš.

Stěrače zběsile stíraly, i když to bylo zbytečné, a parkovací čidla během jízdy starostlivě hlásila, že na prázdné silnici během okamžiku musíme narazit do překážky před námi. Parkovací čidla jsem vypnul, na boj se stěrači jsem rezignoval a nechal je stírat suché sklo.

Naftový dvoulitr pod kapotou
Citröen C5 TourerTestovaný Citroën C5 poháněl diesel 2.0 HDI s výkonem 100 kW. Výkon to na 1,7 tuny těžké auto není přehnaně velký, ale na běžné ježdění bez závodnických choutek to stačí. Výborné bylo utlumení vibrací i hluku. Ten byl v kabině minimální jak při rozjezdu se studeným motorem, tak při dálniční rychlosti. Spotřeba se pohybovala okolo devíti litrů nafty na sto kilometrů. Při snaze ušetřit se dá dostat na údaj o litr nižší.

Nebyl by to však citroën, aby nebyl pohodlný. Hydropneumatické pružení dělá z jízdy i po děravých silnicích příjemnou jízdu, kdy si plujete po záplatovaném asfaltu. Často nás s kolegou napadlo, že tyhle limuzíny asi používají jako "služebky" na Ředitelství silnic a dálnic, takže vůbec netuší, v jak mizerném stavu cesty v Česku jsou.

Celkový dojem z týdnu ježdění s Citroënem C5 Tourer? Elegantní auto, které vás nebude strhávat k dosahování rychlostních rekordů, ale k užívání pohodlné jízdy. 

Citröen C5 Tourer v číslech

motor

2.0 HDI, diesel

max. výkon

100 kW/136 koní

zrychlení (0-100 km/h)

12,1 s

max. rychlost

198 km/h

prům. spotřeba

7,2 l/100 km

objem kufru

505 litrů

délka x šířka x výška

4 829/ 2 096/1 495 milimetrů

základní cena

604 900 Kč





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.