Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac Converj Concept: svalovec s duší ekologa

aktualizováno 
Jak se přesně čte jméno tohoto konceptu bez zlomenin jazyka není jasné. Stojí na základech Chevroletu Volt a ukazuje tak, že i americký svalovec může být milovníkem přírody.

Cadillac Converj Concept | foto: Cadillac

Klasické 2+2místné kupé Cadillac Converj s řádně nasupeným výrazem bude při jízdě vrčet elektromotorem. Baterie, které jej napájejí, zaručují dojezd až šedesát kilometrů.

Bob Lutz, člen vedení GM, který má na starosti vývoj, prohlásil: "Converj jasně ukazuje, jak může elektrické auto od Cadillacu vypadat a dokazuje, že nároční zákazníci mohou mít auto se silným designem a elektrickým pohonem nabízejícím dlouhý dojezd."

Cadillac Converj využívá platformu pojmenovanou Voltec. Elektromotoru vypomáhá malý čtyřválec. Mezi ním a koly ale není přímá vazba. Spalovací motor je na palubě jen proto, aby dodával energii elektromotoru, když je potřeba. Častěji ale bude auto tankovat ze zásuvky.

220 lithium-ionových baterií se nabije z 230voltové zásuvky za tři hodiny, u 120voltové musí čekat osm hodin. Baterie se samozřejmě dobíjejí také rekuperací při brzdění a palubní techniku živí solární panely na střeše.

Motor pohání přední jedenadvacetipalcová kola (zadní mají 22 palců) 370 kroutícími newtonmetry. 120 kilowattů výkonu auto rozjede na maximální stošedesátku. Cadillac Converj je 462 centimetrů dlouhý a 1883 mm široký. Výška je 1386 a rozvor 2742 milimetrů.

Autosalon Detroit

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.