Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillacu CT6 musí stačit dvoulitrový čtyřválec, a to má přes pět metrů

aktualizováno 
Americký Cadillac představil svůj nejluxusnější sedan, který bude v prodeji i v Evropě. Jak velí současná doba, pod kapotou nenajdeme žádný osmiválec s obřím objemem, ale třeba čtyřválec, samozřejmě s přeplňováním.

Cadillac CT6 | foto: Cadillac

Cadillac je synonymem amerického luxusu. Nový model CT6 je novým vrcholem nabídky, která konkuruje třeba Mercedesu třídy S, sedmičkové řadě od BMW, Audi A8 nebo nejlepšímu Lexusu. Nový model byl představen v rámci autosalonu v New Yorku. Novinka se bude postupně prodávat téměř po celém světě, ale výroba začne až v příštím roce.

Fotogalerie

Novinka od Cadillacu není žádný drobeček. Na délku měří 5 184 milimetrů, široký je 1 879 milimetrů a na výšku má 1 472 milimetrů, což jsou tedy rozměry více než úctyhodné. Vzhledem k nim však není nový cadillac těžká váha. Se základní motorizací má vážit okolo 1 700 kilogramů. To je podle firmy o 100 kilogramů méně než mají konkurenční limuzíny. Nízkou hmotnost se povedlo udržet díky velkému použití hliníku.

Design nového modelu má všechny atributy nových cadillaců. Přední světlomety mají tedy vertikální členění a jsou protaženy až nad přední blatník. Obdobně je tomu i u zadních svítilen. Mohutná maska nikoho nenechá na pochybách, s kým má tu čest. Víko kufru je poměrně krátké, aby kabina mohla být co nejdelší.

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na...

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na karoserii je použito 13 variant těchto materiálů.

Cestující si budou moci dopřávat královského luxusu díky štědrému rozvoru 3 106 milimetrů. Interiér je koncipován jako pětimístný, zadní sedačky jsou samostatné s veškerou možností nastavování. Samozřejmostí je vyhřívání a odvětrávání sedaček. Výbava zahrnuje bezdrátové nabíjení mobilů nebo vlastní wi-fi síť.

Palubní deska má pro Evropana trochu lacině vyhlížející dřevěný dekor. Ale vše je na svém místě, ergonomie by měla být příkladná. Dotykový displej má úhlopříčku 10,2 palce. Audio systém od společnosti Bose, by měl vyhovět i těm nejnáročnějším posluchačům, má totiž 24 reproduktorů.

Kdo by čekal pod kapotou klasický velkoobjemový osmiválec, ten by se mýlil. U Cadillacu jdou s dobou a i u nich vládne mantra současnosti. Tedy nízký objem a přeplňování. Základní čtyřválec má objem jen dva litry a výkon 198 kW. Na nepříliš těžký vůz by to mělo stačit.

Vrcholem nabídky bude vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním a objemem tři litry. Tato motorizace nabídne výkon 298 kW. Jediný atmosférický motor bude vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru a výkonem 250 kW.

Turbodieslové motory chybí, což může být v Evropě problém. Překvapivě v nabídce chybí i hybridní ústrojí, které většina konkurentů nabízí. To zase může být problém u ekologicky smýšlejících Američanů. Nový cadillac může mít i pohon všech kol, ale standardem je pohon těch zadních. Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Kola mohou být až dvacetipalcová.

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.