Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillacu CT6 musí stačit dvoulitrový čtyřválec, a to má přes pět metrů

aktualizováno 
Americký Cadillac představil svůj nejluxusnější sedan, který bude v prodeji i v Evropě. Jak velí současná doba, pod kapotou nenajdeme žádný osmiválec s obřím objemem, ale třeba čtyřválec, samozřejmě s přeplňováním.

Cadillac CT6 | foto: Cadillac

Cadillac je synonymem amerického luxusu. Nový model CT6 je novým vrcholem nabídky, která konkuruje třeba Mercedesu třídy S, sedmičkové řadě od BMW, Audi A8 nebo nejlepšímu Lexusu. Nový model byl představen v rámci autosalonu v New Yorku. Novinka se bude postupně prodávat téměř po celém světě, ale výroba začne až v příštím roce.

Fotogalerie

Novinka od Cadillacu není žádný drobeček. Na délku měří 5 184 milimetrů, široký je 1 879 milimetrů a na výšku má 1 472 milimetrů, což jsou tedy rozměry více než úctyhodné. Vzhledem k nim však není nový cadillac těžká váha. Se základní motorizací má vážit okolo 1 700 kilogramů. To je podle firmy o 100 kilogramů méně než mají konkurenční limuzíny. Nízkou hmotnost se povedlo udržet díky velkému použití hliníku.

Design nového modelu má všechny atributy nových cadillaců. Přední světlomety mají tedy vertikální členění a jsou protaženy až nad přední blatník. Obdobně je tomu i u zadních svítilen. Mohutná maska nikoho nenechá na pochybách, s kým má tu čest. Víko kufru je poměrně krátké, aby kabina mohla být co nejdelší.

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na...

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na karoserii je použito 13 variant těchto materiálů.

Cestující si budou moci dopřávat královského luxusu díky štědrému rozvoru 3 106 milimetrů. Interiér je koncipován jako pětimístný, zadní sedačky jsou samostatné s veškerou možností nastavování. Samozřejmostí je vyhřívání a odvětrávání sedaček. Výbava zahrnuje bezdrátové nabíjení mobilů nebo vlastní wi-fi síť.

Palubní deska má pro Evropana trochu lacině vyhlížející dřevěný dekor. Ale vše je na svém místě, ergonomie by měla být příkladná. Dotykový displej má úhlopříčku 10,2 palce. Audio systém od společnosti Bose, by měl vyhovět i těm nejnáročnějším posluchačům, má totiž 24 reproduktorů.

Kdo by čekal pod kapotou klasický velkoobjemový osmiválec, ten by se mýlil. U Cadillacu jdou s dobou a i u nich vládne mantra současnosti. Tedy nízký objem a přeplňování. Základní čtyřválec má objem jen dva litry a výkon 198 kW. Na nepříliš těžký vůz by to mělo stačit.

Vrcholem nabídky bude vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním a objemem tři litry. Tato motorizace nabídne výkon 298 kW. Jediný atmosférický motor bude vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru a výkonem 250 kW.

Turbodieslové motory chybí, což může být v Evropě problém. Překvapivě v nabídce chybí i hybridní ústrojí, které většina konkurentů nabízí. To zase může být problém u ekologicky smýšlejících Američanů. Nový cadillac může mít i pohon všech kol, ale standardem je pohon těch zadních. Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Kola mohou být až dvacetipalcová.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1
Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1

r.v. 2005, naj. 20 500 km, benzín
2 370 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.