Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillacu CT6 musí stačit dvoulitrový čtyřválec, a to má přes pět metrů

aktualizováno 
Americký Cadillac představil svůj nejluxusnější sedan, který bude v prodeji i v Evropě. Jak velí současná doba, pod kapotou nenajdeme žádný osmiválec s obřím objemem, ale třeba čtyřválec, samozřejmě s přeplňováním.

Cadillac CT6 | foto: Cadillac

Cadillac je synonymem amerického luxusu. Nový model CT6 je novým vrcholem nabídky, která konkuruje třeba Mercedesu třídy S, sedmičkové řadě od BMW, Audi A8 nebo nejlepšímu Lexusu. Nový model byl představen v rámci autosalonu v New Yorku. Novinka se bude postupně prodávat téměř po celém světě, ale výroba začne až v příštím roce.

Fotogalerie

Novinka od Cadillacu není žádný drobeček. Na délku měří 5 184 milimetrů, široký je 1 879 milimetrů a na výšku má 1 472 milimetrů, což jsou tedy rozměry více než úctyhodné. Vzhledem k nim však není nový cadillac těžká váha. Se základní motorizací má vážit okolo 1 700 kilogramů. To je podle firmy o 100 kilogramů méně než mají konkurenční limuzíny. Nízkou hmotnost se povedlo udržet díky velkému použití hliníku.

Design nového modelu má všechny atributy nových cadillaců. Přední světlomety mají tedy vertikální členění a jsou protaženy až nad přední blatník. Obdobně je tomu i u zadních svítilen. Mohutná maska nikoho nenechá na pochybách, s kým má tu čest. Víko kufru je poměrně krátké, aby kabina mohla být co nejdelší.

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na karoserii je použito 13 variant těchto materiálů.

Skelet Cadillacu CT6 - šedé části jsou hliníkové, oranžové ocelové. Na karoserii je použito 13 variant těchto materiálů.

Cestující si budou moci dopřávat královského luxusu díky štědrému rozvoru 3 106 milimetrů. Interiér je koncipován jako pětimístný, zadní sedačky jsou samostatné s veškerou možností nastavování. Samozřejmostí je vyhřívání a odvětrávání sedaček. Výbava zahrnuje bezdrátové nabíjení mobilů nebo vlastní wi-fi síť.

Palubní deska má pro Evropana trochu lacině vyhlížející dřevěný dekor. Ale vše je na svém místě, ergonomie by měla být příkladná. Dotykový displej má úhlopříčku 10,2 palce. Audio systém od společnosti Bose, by měl vyhovět i těm nejnáročnějším posluchačům, má totiž 24 reproduktorů.

Kdo by čekal pod kapotou klasický velkoobjemový osmiválec, ten by se mýlil. U Cadillacu jdou s dobou a i u nich vládne mantra současnosti. Tedy nízký objem a přeplňování. Základní čtyřválec má objem jen dva litry a výkon 198 kW. Na nepříliš těžký vůz by to mělo stačit.

Vrcholem nabídky bude vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním a objemem tři litry. Tato motorizace nabídne výkon 298 kW. Jediný atmosférický motor bude vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru a výkonem 250 kW.

Turbodieslové motory chybí, což může být v Evropě problém. Překvapivě v nabídce chybí i hybridní ústrojí, které většina konkurentů nabízí. To zase může být problém u ekologicky smýšlejících Američanů. Nový cadillac může mít i pohon všech kol, ale standardem je pohon těch zadních. Všechny motorizace jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Kola mohou být až dvacetipalcová.

Autor:


Témata: Cadillac


Nejčtenější

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Volvo XC70 2.4 D5 2011 ·...
Volvo XC70 2.4 D5 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 66 085 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.