Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový Cadillac CTS je zase parádně hranatý

Cadillac, patřící pod koncern General Motors, představil v New Yorku novou generaci pětimetrového sedanu CTS. Ač se nezpronevěřil svému hranatému designu, dokázal novinku obléci do velmi atraktivní karoserie, která by mohla zabodovat i v Evropě. Silné motory se pak vyrovnají německé a japonské konkurenci.
Cadillac CTS

Cadillac CTS | foto: Cadillac

Cadillaky posledních dvou generací pozná na silnici každý. Ostré hrany s vertikálně koncipovanými světly jsou nepřehlédnutelné. Jenže původní designový styl byl především pro mimoamerické trhy až příliš obhroublý a i proto se s cadillaky na našich cestách potkáváme jen sporadicky. Přestože značka působí v Evropě dlouhodobě.

Nové CTS ale vypadá výborně. Základní rysy si ponechalo, ale ostré hrany a vysoký ponton designéři značně obrousili. Linie pontonu tak nyní tvoří mírný oblouk. Obhroublejší zůstala záď, která má stále výrazné vertikální svítilny a tvarování do špičky. Charakteristické jsou i mohutné C sloupky, které vyniknou především při pohledu zezadu přes vysoké a nepříliš dlouhé víko kufru.

Dynamičtější přední část se výrazně svažuje dopředu. Dominuje jí velká maska chladiče a světlomety, které jsou místo do výšky jako u předchůdce natažené po blatníku dozadu. Tradiční vertikální světla cadillaků zde nahrazuje lišta LED pro denní svícení.

Novinka narostla do délky až skoro na pět metrů, do kterých ji chybí pouhé čtyři centimetry. Mezigeneračně se tak CTS natáhlo o deset centimetrů. Prodloužil se i rozvor na více než solidních 2,91 metru. Auto je naopak oproti předchozí generaci nižší o 2,5 centimetru. Na co jsou ale konstruktéři nejvíce pyšní je snížení hmotnosti až o 110 kilogramů. Základní model jen lehce překročil hodnotu 1,64 tuny.

Cadillac CTS

Cadillac se rozhodl napravit i výtky ke kvalitě interiéru, kterým se v porovnání s evropskou a japonskou konkurencí nevyhnuly předchozí modely značky. Středový tunel vypadá velmi moderně včetně obřího dvanáctipalcového dotykového displeje systému CUE, přes který lze ovládat nejen multimédia nebo navigaci ale také třeba klimatizaci.

Interiér je plný měkčených plastů a podle výbavy i kůže. K tomu výrobce přidává na výběr slušnou nabídku dekorů včetně dřevěných, hliníkových a nebo karbonových. Za příplatek bude panoramatická střecha, standardem pak záclonky pro všechna zadní okna nebo ambientní osvětlení interiéru v několika barvách. Ve výbavě bude široká škála asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, hlídač jízdy v pruzích či systém varující před srážkou s překážkou. Integrovaný mobil pak automaticky zavolá pomoc při srážce.

Cadillac CTS

CTS si zachovalo pohon zadních kol, případně příplatkový pohon všech kol. Výrobce slibuje optimální rozložení hmotnosti blížící se ideálu 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Pomohla k tomu redukce celkové hmotnosti, například díky hliníkovým dveřím. Podvozek může mít už u základní verze adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control. Kola mohou být sedmnácti až devatenáctipalcová.

Může se hodit

Toužíte po Cadillacu? Není nic jednodužšího, než si vybrat na AUTOMODULu.cz.

U sportovního paketu Vsport pak jsou zadní kola širší než přední. Brzdy pro Vsport dodává Brembo, ve výbavě je elektronický diferenciál nebo strmější převod řízení.

Už základní verze poskytne dostatečný výkon. Přeplňovaný dvoulitr poskytne 203 kW výkonu a točivý moment 400 Nm. Dalšími agregáty v nabídce budou vidlicové šestiválce o objemu 3,6 litru. Nepřeplňovaná verze má 239 kW a točivý moment 373 Nm. Mnohem silnější varianta má dvě turbodmychadla a výkon 313 kW s točivým momentem 583 Nm. A to nebude to nejlepší, jako obvykle později přijde nejsilnější verze CTS-V.

Cadillac CTS

Převodovky jsou zatím na výběr dvě, obě automatické. Pro základní verze má převodovka šest stupňů, nejsilnější motor pak bude standardně spojený s osmistupňovým automatem. Dynamika je u všech verzí velmi slušná. Základní model zrychlí na stovku za 6,1 sekundy, prostřední varianta za 5,9 sekundy a top verze s dvakrát přeplňovaným šestiválcem dokonce za 4,6 sekundy. Všechny údaje platí pro verze s pohonem zadní nápravy. Maximální rychlost je pak omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu.

Novinka se začne vyrábět koncem léta a na americkém trhu se začne prodávat na podzim. Do Evropy se pak dostane pravděpodobně až příští rok. Ceny zatím výrobce nestanovil, ale současná verze se v USA prodává za 40 až 70 tisíc dolarů, tedy v přepočtu a bez daně od 800 000 korun.

Autor:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...