Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cadillac CTS: Tajné slasti Bedřicha T.

  17:40aktualizováno  13. února 14:49
Bédu Trávníčka a jeho cadillacy potkáváme už déle než měsíc na každém kroku. Jsou auta, která chlapík v montérkách s charakteristickým nakřáplým témbrem rozdává, opravdovou výhrou? Co je Cadillac CTS zač? Když se na vás Trávníčkův cadillac nedostane, pořídíte ho za milion, v Americe vyjde téměř o třetinu levněji.

Cadillacu nestačí úspěchy v Americe, v poslední době se začal protlačovat i na český trh, takže pan Trávníček neodolal a zvolil model CTS, který v našich končinách není obecně známý, i když se jedná o více než zdatného konkurenta pro BMW 5, Mercedes E či Jaguar S-type.

CTS jako nástupce "americké omegy" catera se svými 4,83 m délky donedávna otevíral spodní konec nabídky zámořské prémiové značky, ovšem nyní se oblékl do zcela svébytné karoserie a použil špičkovou techniku.

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových a ojetých automobilů www.automodul.cz

Jak si Cadillac CTS vedl v testu magazínu Cnet? Jsou cadillacy, které zahrádkářům Béda Travníček rozdává, opravdovou výhrou?

Cadillac CTS v číslech

délka

4828 mm

šířka

1975 mm

výška

1441  mm

rozvor

2880 mm

objem kufru

420 l

rozložení hmotnosti
(přední:zadní)

53:47

užitečná hmotnost

455 kg

Vyrovná se evropským limuzínám
Dojmy ze svezení zanechávají pozitivní dojmy, méně chvály si vysloužil interiér.

Dojmy ze svezení zanechávají pozitivní dojmy, méně chvály si vysloužil interiér.

Přesné jízdní vlastnosti, nadprůměrný vnitřní prostor, znamenitý komfort a doslova nabito luxusními prvky – to je ve zkratce dojem z testu CTS.

Kdo přesedne z evropského prémiového sedanu, tomu testeři doporučují přikoupit Sport paket, jehož součástí jsou tužší, stále však dostatečně komfortní pružiny a stabilizační systém. Jinak je výbava již v základu více než uspokojivá, za ceny, na evropské poměry příznivé.

První pocity po usednutí do interiéru jsou smíšené – na jedné straně pohledná palubní deska a esteticky vyřešená středová konzola s velkým displejem multimediálního centra, rozměrné a pohodlné sedačky, za příplatek elektricky nastavitelné, a dostatek místa vzadu, na druhé straně lacině působící vzorované plasty, kterými je pokryta většina interiéru.

Posez v předních sedačkách je komfortní, hodilo by se lepší boční vedení. Ostatně výtky ke vzhledu interiéru výrobce uznal a zanedlouho se má představit jeho zmodernizovaná podoba.

Motory

2,6 L
V6 VVT

3,8  L
V6 VVT

max. výkon

158 kW
(215 k)

189 kW
(257 k)

max. kroutící moment

262 Nm

241 Nm

max. rychlost

226 km/h

241 km/h

zrychlení 0-100 km/h

8,2 s

7,0 s

průměrná spotřeba

11,9 l/100 km

11,4 l/100 km

Chybí nafta
Větší ze dvou nabízených vidlicových šestiválců – celohliníkový 3,6 l DOHC s variabilním časováním ventilů, vyvíjí 189 kW a v běžném provozu se lépe cítí ve středních a vysokých otáčkách. Kroutící moment 340 Nm přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka, jejíž služby byly oceněny dobře až na poněkud nepřesné řazení.

K výkonnému motoru se jako lepší volba jeví moderní pětistupňový automat, o jehož úrovni nejlépe svědčí fakt, že s ním CTS na stovku zrychluje přesně stejně dlouho, jako s manuálem. Průměrná spotřeba při cestovních rychlostech po vyváženém mixu města a dálnic činila 11,2 l/100 km.

Ceny

nejlevnější
Cadillac CTS 2,6l

1 047 800 Kč

nejlevnější CTS
s motorem 3,6 l

1 174 900 Kč

nejdražší
Cadillac CTS

1 326 800 Kč

základní cena na
americkém trhu

29 990 dolarů
(= 730 000 Kč)

Podvozek laděný na Nürburgringu
Jízdní vlastnosti s volitelným tvrdším podvozkem se pocitově blíží špičkovým evropským limuzínám.

Jízdní vlastnosti s volitelným tvrdším podvozkem se pocitově blíží špičkovým evropským limuzínám.

Připraven zasáhnout je pokročilý stabilizační systém StabiliTrak a nejvyšší známku zaslouží výkonné kotoučové brzdy s ABS. V každém okamžiku je znát, je konstruktéři se při ladění podvozku vydali získávat ostruhy přímo do Mekky všech motoristických nadšenců – na severní smyčku Nürburgringu.

Cadillac CTS se vydal bojovat o tržní koláče se zavedeným euroasijskými značkami a vybavil se na to více než dobře – počínaje specifickým designem s extrémně krátkým předním převisem a kabinou hodně vzadu, přes vyspělou techniku, znamenitý podvozek a špičkovou výbavu. Evropané by jistě ocenili i moderní turbodiesel, toho se však v případě tržních úspěchů jistě také dočkají. A kdoví, jestli nebude třeba od Fiatu.

Komu by nestačilo 257 koní, má možnost sáhnout po vrcholné verzi CTS-V. Té udělí odpovídající jízdní vlastnosti pro změnu motor Corvette o výkonu 400 koní, jehož potenciál se postaví na odpor nadvládě BMW M5, Mercedesu AMG, Audi S6 a Jaguaru S-type R.

Další vítězství globalizace:
Cadillac s motorem Fiat vyráběný ve Švédsku

Zejména kvůli evropské expanzi vznikl nový low-end BLS, který bude odluzovat zákazníky BMW 3, Mercedesu C a Audi A4 a v rámci koncernu GM si vypůjčil techniku, sdílenou s Opelem Vectrou. Tak se do útrob Cadillacu dostal i turbodiesel 1,9 l/110 kW, převzatý v rámci krátkodobé technologické spolupráce od koncernu Fiat. Historicky poprvé se pod prestižní americkou kapotou cadillacu objevuje italská technika. Nedosti na tom – aby byl Babylón značek úplný, BLS bude sjíždět z linek Saab ve švédském Tröllhättanu.

Stilo a Cadillac BLS: Co mají tyto dva vozy společného? Motor!

Přesné jízdní vlastnosti, nadprůměrný vnitřní prostor, znamenitý komfort a doslova nabito luxusními prvky – to je ve zkratce dojem z testu limuzíny CTS.

Větší ze dvou nabízených vidlicových šestiválců Cadillacu CTS – celohliníkový 3,6 l DOHC s variabilním časováním ventilů, vyvíjí 189 kW a v běžném provozu se lépe cítí ve středních a vysokých otáčkách.

Specifické rozložení hmot Cadillacu CTS: extrémně krátký přední převis a kabina hodně vzadu

Komu by nestačilo 257 koní, má možnost sáhnout po vrcholné verzi CTS-V. Té udělí odpovídající jízdní vlastnosti motor Corvette o výkonu 400 koní.

Jízdní vlastnosti s volitelným tvrdším podvozkem se pocitově blíží špičkovým evropským limuzínám.

Konstruktéři se pří návrhu podvozku vydali získávat ostruhy přímo do Mekky všech motoristických nadšenců – na severní smyčku Nürburgringu.

První pocity po usednutí do interiéru jsou smíšené – na jedné straně pohledná palubní deska a esteticky vyřešená středová konzola s velkým displejem multimediálního centra, rozměrné a pohodlné sedačky, za příplatek elektricky nastavitelné, a dostatek místa vzadu, na druhé straně lacině působící vzorované plasty, kterými je pokryta většina interiéru.

Posez v předních sedačkách je komfortní, hodilo by se lepší boční vedení.

Dojmy ze svezení zanechávají v redaktorech pozitivní dojmy, méně chvály si vysloužil interiér.

Kdo přesedne z evropského prémiového sedanu, tomu testeři doporučují přikoupit Sport paket, jehož součástí jsou tužší, stále však dostatečně komfortní pružiny a stabilizační systém.

Autoři:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...