Cadillac CTS: Tajné slasti Bedřicha T.

  • 109
Bédu Trávníčka a jeho cadillacy potkáváme už déle než měsíc na každém kroku. Jsou auta, která chlapík v montérkách s charakteristickým nakřáplým témbrem rozdává, opravdovou výhrou? Co je Cadillac CTS zač? Když se na vás Trávníčkův cadillac nedostane, pořídíte ho za milion, v Americe vyjde téměř o třetinu levněji.

Cadillacu nestačí úspěchy v Americe, v poslední době se začal protlačovat i na český trh, takže pan Trávníček neodolal a zvolil model CTS, který v našich končinách není obecně známý, i když se jedná o více než zdatného konkurenta pro BMW 5, Mercedes E či Jaguar S-type.

CTS jako nástupce "americké omegy" catera se svými 4,83 m délky donedávna otevíral spodní konec nabídky zámořské prémiové značky, ovšem nyní se oblékl do zcela svébytné karoserie a použil špičkovou techniku.

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových a ojetých automobilů www.automodul.cz

Jak si Cadillac CTS vedl v testu magazínu Cnet? Jsou cadillacy, které zahrádkářům Béda Travníček rozdává, opravdovou výhrou?

Cadillac CTS v číslech

délka

4828 mm

šířka

1975 mm

výška

1441  mm

rozvor

2880 mm

objem kufru

420 l

rozložení hmotnosti
(přední:zadní)

53:47

užitečná hmotnost

455 kg

Vyrovná se evropským limuzínám
Dojmy ze svezení zanechávají pozitivní dojmy, méně chvály si vysloužil interiér.

Dojmy ze svezení zanechávají pozitivní dojmy, méně chvály si vysloužil interiér.

Přesné jízdní vlastnosti, nadprůměrný vnitřní prostor, znamenitý komfort a doslova nabito luxusními prvky – to je ve zkratce dojem z testu CTS.

Kdo přesedne z evropského prémiového sedanu, tomu testeři doporučují přikoupit Sport paket, jehož součástí jsou tužší, stále však dostatečně komfortní pružiny a stabilizační systém. Jinak je výbava již v základu více než uspokojivá, za ceny, na evropské poměry příznivé.

První pocity po usednutí do interiéru jsou smíšené – na jedné straně pohledná palubní deska a esteticky vyřešená středová konzola s velkým displejem multimediálního centra, rozměrné a pohodlné sedačky, za příplatek elektricky nastavitelné, a dostatek místa vzadu, na druhé straně lacině působící vzorované plasty, kterými je pokryta většina interiéru.

Posez v předních sedačkách je komfortní, hodilo by se lepší boční vedení. Ostatně výtky ke vzhledu interiéru výrobce uznal a zanedlouho se má představit jeho zmodernizovaná podoba.

Motory

2,6 L
V6 VVT

3,8  L
V6 VVT

max. výkon

158 kW
(215 k)

189 kW
(257 k)

max. kroutící moment

262 Nm

241 Nm

max. rychlost

226 km/h

241 km/h

zrychlení 0-100 km/h

8,2 s

7,0 s

průměrná spotřeba

11,9 l/100 km

11,4 l/100 km

Chybí nafta
Větší ze dvou nabízených vidlicových šestiválců – celohliníkový 3,6 l DOHC s variabilním časováním ventilů, vyvíjí 189 kW a v běžném provozu se lépe cítí ve středních a vysokých otáčkách. Kroutící moment 340 Nm přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka, jejíž služby byly oceněny dobře až na poněkud nepřesné řazení.

K výkonnému motoru se jako lepší volba jeví moderní pětistupňový automat, o jehož úrovni nejlépe svědčí fakt, že s ním CTS na stovku zrychluje přesně stejně dlouho, jako s manuálem. Průměrná spotřeba při cestovních rychlostech po vyváženém mixu města a dálnic činila 11,2 l/100 km.

Ceny

nejlevnější
Cadillac CTS 2,6l

1 047 800 Kč

nejlevnější CTS
s motorem 3,6 l

1 174 900 Kč

nejdražší
Cadillac CTS

1 326 800 Kč

základní cena na
americkém trhu

29 990 dolarů
(= 730 000 Kč)

Podvozek laděný na Nürburgringu
Jízdní vlastnosti s volitelným tvrdším podvozkem se pocitově blíží špičkovým evropským limuzínám.

Jízdní vlastnosti s volitelným tvrdším podvozkem se pocitově blíží špičkovým evropským limuzínám.

Připraven zasáhnout je pokročilý stabilizační systém StabiliTrak a nejvyšší známku zaslouží výkonné kotoučové brzdy s ABS. V každém okamžiku je znát, je konstruktéři se při ladění podvozku vydali získávat ostruhy přímo do Mekky všech motoristických nadšenců – na severní smyčku Nürburgringu.

Cadillac CTS se vydal bojovat o tržní koláče se zavedeným euroasijskými značkami a vybavil se na to více než dobře – počínaje specifickým designem s extrémně krátkým předním převisem a kabinou hodně vzadu, přes vyspělou techniku, znamenitý podvozek a špičkovou výbavu. Evropané by jistě ocenili i moderní turbodiesel, toho se však v případě tržních úspěchů jistě také dočkají. A kdoví, jestli nebude třeba od Fiatu.

Komu by nestačilo 257 koní, má možnost sáhnout po vrcholné verzi CTS-V. Té udělí odpovídající jízdní vlastnosti pro změnu motor Corvette o výkonu 400 koní, jehož potenciál se postaví na odpor nadvládě BMW M5, Mercedesu AMG, Audi S6 a Jaguaru S-type R.

Další vítězství globalizace:
Cadillac s motorem Fiat vyráběný ve Švédsku

Zejména kvůli evropské expanzi vznikl nový low-end BLS, který bude odluzovat zákazníky BMW 3, Mercedesu C a Audi A4 a v rámci koncernu GM si vypůjčil techniku, sdílenou s Opelem Vectrou. Tak se do útrob Cadillacu dostal i turbodiesel 1,9 l/110 kW, převzatý v rámci krátkodobé technologické spolupráce od koncernu Fiat. Historicky poprvé se pod prestižní americkou kapotou cadillacu objevuje italská technika. Nedosti na tom – aby byl Babylón značek úplný, BLS bude sjíždět z linek Saab ve švédském Tröllhättanu.

Stilo a Cadillac BLS: Co mají tyto dva vozy společného? Motor!

Přesné jízdní vlastnosti, nadprůměrný vnitřní prostor, znamenitý komfort a doslova nabito luxusními prvky – to je ve zkratce dojem z testu limuzíny CTS.

Větší ze dvou nabízených vidlicových šestiválců Cadillacu CTS – celohliníkový 3,6 l DOHC s variabilním časováním ventilů, vyvíjí 189 kW a v běžném provozu se lépe cítí ve středních a vysokých otáčkách.

Specifické rozložení hmot Cadillacu CTS: extrémně krátký přední převis a kabina hodně vzadu

Komu by nestačilo 257 koní, má možnost sáhnout po vrcholné verzi CTS-V. Té udělí odpovídající jízdní vlastnosti motor Corvette o výkonu 400 koní.

Jízdní vlastnosti s volitelným tvrdším podvozkem se pocitově blíží špičkovým evropským limuzínám.

Konstruktéři se pří návrhu podvozku vydali získávat ostruhy přímo do Mekky všech motoristických nadšenců – na severní smyčku Nürburgringu.

První pocity po usednutí do interiéru jsou smíšené – na jedné straně pohledná palubní deska a esteticky vyřešená středová konzola s velkým displejem multimediálního centra, rozměrné a pohodlné sedačky, za příplatek elektricky nastavitelné, a dostatek místa vzadu, na druhé straně lacině působící vzorované plasty, kterými je pokryta většina interiéru.

Posez v předních sedačkách je komfortní, hodilo by se lepší boční vedení.

Dojmy ze svezení zanechávají v redaktorech pozitivní dojmy, méně chvály si vysloužil interiér.

Kdo přesedne z evropského prémiového sedanu, tomu testeři doporučují přikoupit Sport paket, jehož součástí jsou tužší, stále však dostatečně komfortní pružiny a stabilizační systém.