Designu aut dnes vládne líbivost. Nápady a odvaha se potlačují: "Co kdyby se to někomu nemuselo líbit," říkají si tvůrci a drží se při zdi. Prostor pro fantazii už dnes brzdí i koncepty. Programově hranatý design cadillaců pojmenovaný Art & Science vypadá aspoň jinak než u všech ostatních.
Zezadu vypadá elmiraj lépe než zepředu a uvnitř ještě lépe. Zašpičatělé konce karoserie by neprošly u bezpečnostních expertů. Fešný, rozmáchlý a draze vybavený interiér zase u cifršpionů. Je to ale pastva pro oči.
Elmiraj se představil na přehlídce automobilové krásy, bohatství a snobství v Pebble Beach. Šeptem se ozývá, že Cadillac konceptem s podivným názvem naznačuje podobu bonivánského kupé gran turismo, které by mělo být v plánu.
Má mířit do prestižní kategorie, kam zanedlouho zapluje připravované kupé patřící do mercedesí třídy S.
Stát má na technice modelu s pohonem zadních kol, na kterém konstruktéři Cadillacu pracují.
Čtyřmístný koncept měří americky velkorysých 521 centimetrů. Jen pro srovnání - prodloužený Mercedes-Benz S měří 525 cm a Bentley Flying Spur 530 cm.
Pod kapotou burácí dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,5 litru s výkonem přes pět set koní (373 kW). Motor vychází z šestiválce biturbo, který dostává nový Cadillac CTS. Zadní kola si musí poradit s přenesením až 687 newtonmetrů na podložku. Leštěné dvaadvacetipalcové ráfky ukrývají karbokeramické kotouče brzd.
Interiér je festivalem luxusu, designéři použili velbloudí kůži, titan a ručně opracovaný brazilský růžový palisandr.
Nechybí displeje ovládající nejmodernější komunikační systém s desetipalcovým displejem.
Pro elmiraj ale hlavně vymysleli speciální vychytávku v podobě sedadel, která jdou nastupujícím naproti. Aby se do dvoudveřového kupé lépe nastupovalo na zadní sedadla, odsunou se ta přední o pětadvacet centimetrů blíž k přístrojovce a pasažérovi jdou ta zadní napřed, posunou se dopředu o deset centimetrů. Když zaboří cestující zadek do sedačky, přesunou elektromotorky sedadla zase zpátky na svá místa.