Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GM v Evropě nekončí, chce prorazit s frajerskými cadillacy

aktualizováno 
Prodej Opelu Francouzům, kterému předcházelo ukončení prodeje chevroletů o tři roky dříve, neznamená, že by se americký koncern chtěl úplně stáhnout z Evropy. Pozornost teď přesune na lukrativní trh prémiových vozů. Osobitě tvarované cadillacy umí nabídnout výjimečné výkony, v Evropě ovšem paběrkují.

Koncept Cadillac Escala představený na autosalonu v Ženevě 2017 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to paradox: opel je typické auto střední třídy a evropské chevrolety (původně Daewoo) byly jejich lacinější alternativou původem z Koreje.

Po zveřejnění statistik registrací nových aut v Evropě za rok 2016 se dá říci, že cadillac je vzácnější auto než lamborghini. Americká značka totiž není na starém kontinentu schopna prodat více než desítky aut měsíčně, v součtu pak 761 kusů za celý rok. Italský výrobce drahých supersportů tedy Cadillac s rekordním výsledkem 941 prodaných aut poměrně hravě předběhl.

Přímo se tedy nabízí myšlenka, že po odprodeji značky Opel francouzské skupině PSA Američané v Evropě zavřou krám a budou se soustředit na prodej aut v jiných částech světa. Ale to se nestane, šéfka General Motors Mary Barra naopak prohlásila, že se modely Camaro, Corvette a portfolio značky Cadillac budou v Evropě prodávat i nadále. V plánu je dokonce nárůst odbytu.

Cadillac Escalade
Cadillac CTS

To je vpravdě náročný úkol. Celých 85 % evropského trhu prémiových značek pokrývají tři německé značky: Audi, BMW a Mercedes. Každá z nich loni prodala přes 800 tisíc aut, což o tři řády překonává výsledek Cadillacu. Američané navíc v Evropě mají pouhých 45 dealerů, většinu z nich v Německu a ve Švýcarsku. Zároveň si však uvědomují, že především toto je jejich největší slabina. „V následujících letech plánujeme podstatně rozšířit naši dealerskou síť,“ řekl k tomu mluvčí značky Andrew Lipman.

Cílem je do roku 2020 zvýšit roční prodeje v Evropě na 5 000 kusů. Analytici se shodují, že dosažení takové mety je naprosto zásadní. Situace, kdy více aut prodává nejen Lamborghini, ale i další superluxusní značky (Bentley 2 676 ks za rok a Ferrari 3 610 ks), není pro Cadillac lichotivá. V oficiálně zveřejněném prodejním cíli jsou však započítány i sportovní modely Camaro a Corvette, které se sice prodávají ve stejných showroomech, ve skutečnosti však nesou logo Chevroletu. Tato dvojice loni v Evropě přesáhla 1 800 prodaných kusů.

Fotogalerie

Proti všem úskalím stojí přece jen jeden pozitivní fakt. Dnes již tolik nezáleží na tom, že Cadillac do svých aut nedodává naftové motory a v dalších letech na tom bude záležet ještě méně. Na straně benzinových jednotek je naopak na požadavky rozmazlených Evropanů připraven dobře. Model střední třídy ATS nabízí dvoulitrové turbo i 3.7 V6, a to s pohonem jak zadních, tak všech kol. Sportovní verze má šestiválec přeplňovaný, který lze společně s dvojicí již jmenovaných pohonných jednotek pořídit i do většího sedanu CTS.

Cadillacy s parádním nepřehlédnutelným designem by se tak mohly stát tajným tipem náročných řidičů zaměřených na výkony. Právě takové přestávají modely německé prémiové trojky uspokojovat.

Absenci kombíku dokáže u Cadillacu vynahradit SUV pojmenované XT5 a opulentní 5,1metrový off-road Escalade dříve existoval i jako hybrid. Opětovné nasazení takového pohonu proto určitě není nemožné. Vše má navíc podpořit souběžný prodej větších cadillaců společně s camary a corvettami v Rusku.

Koncept Cadillac Escala představený na autosalonu v Ženevě 2017
Koncept Cadillac Escala představený na autosalonu v Ženevě 2017

Koncept Cadillac Escala

Že to General Motors v Evropě úplně nezabalil a Cadillacu věří, potvrdil také březnový Ženevský autosalon. Cadillac tam měl stánek velikostí srovnatelný s Opelem a vévodil mu uhrančivý koncept pětimetrové limuzíny jménem Escala se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Další z rubriky

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.