Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac veze své silniční bestie do Evropy, obě jedou tři sta

  15:08aktualizováno  15:08
Do Evropy míří nejvýkonnější stroje Cadillacu. Tradiční americká značka, která je součástí koncernu General Motors, s nimi chce zatopit hlavně německým konkurentům.

Cadillac ATS-V | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Prodeje Cadillacu v Evropě jsou kvůli absenci vznětových motorů zatím nevalné. Automobilka však před vývojem masových modelů s nízkými provozními náklady zatím dává přednost svéráznějším projektům. Dříve než evropský trh zaplaví svými dieselovými kupé a sedany, chce pořádně potrápit nejvýkonnější deriváty prestižní německé trojice (Audi, Mercedes, BMW).

Hlavní hvězdou je „mid-size“ model CTS-V, který je nejvýkonnějším vozem Cadillacu v jeho 112leté historii. Pětimetrový sedan s hmotností 1 880 kilogramů má být konkurencí pro BMW M5 nebo „éčkový“ Mercedes v provedení AMG a dopomoci mu k tomu má agregát LT4 původem z Corvetty Z06.

Cadillac CTS-V

Vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem slibuje 649 koní výkonu a 855 Nm točivého momentu. Tyto parametry stačí vyladěnému CTS na to, aby dokázalo zrychlit na stovku za 3,8 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 322 km/h, která patří spíše do říše supersportů než do rodinného sedanu.

Zajímavostí motoru je mimo špičkových výkonů také systém deaktivace válců, který má zamezit plýtvání benzinem ve chvílích, kdy nejsou kladeny vysoké nároky na dynamiku. O evoluci tohoto systému čtěte více zde.

Mimořádným vlastnostem pohonné jednotky má zdatně sekundovat nový osmistupňový automat, který nabízí i plně manuální řazení pádly pod volantem, a také sofistikovaný podvozek. Ten byl pro účely silniční bestie náležitě posílen a přitvrzen.

CTS-V navíc dostalo třetí generací adaptivního odpružení Magnetic Ride Control, které je údajně o 40 % rychlejší než předchozí generace, a elektronicky ovládaný diferenciál se zvýšenou svorností.

O perfektní přenos výkonu na vozovku se stará vyspělý trakční systém Performance Traction Management a pneumatiky Michelin Pilot Super Sport obuté na kovaných devatenáctipalcových ráfcích. Spolehlivou deceleraci zajišťují šestipístkové brzdy Brembo vepředu a čtyřpístkové vzadu, které podle výrobce snesou i okruhové dovádění.

Změny se dotkly také karoserie. Automobilka tvrdí, že většina vnějších dílů prošla tvarovou i váhovou optimalizací s cílem zvýšit aerodynamický přítlak, zlepšit chlazení a snížit pohotovostní hmotnost. Nové jsou oba nárazníky, kapota motoru, přední blatníky a rozměrné křídlo na zádi. Pro náročnější zákazníky má Cadillac v zásobě navíc ještě příplatkový paket Carbon Fibre Performance. Karosérie byla také dodatečně vyztužena, takže je o 25 % tužší než obyčejné verze CTS.

Ve sportovním duchu je stylizovaný také pětimístný interiér. Příjemnou atmosféru na palubě podtrhují čalounění hladkou a semišovou kůží, kovové pedály a další atraktivní sportovní doplňky. Pasažérům zajišťují perfektní podporu vyhřívané a větrané anatomické sedačky Recaro, které lze údajně nastavovat až ve dvaceti směrech.

K dispozici je i bohatá elektronická výbava. Kromě multifunkčního přístrojového štítu tvořeného velkým TFT displejem je tu třeba třístupňový volič jízdních režimů s programy Tour, Sport, Track a Snow nebo Performance Data Recorder, který slouží k ukládání dat a jízdních zážitků ve vysokém rozlišení a jejich sdílení na sociálních sítích.

CTS-V se na evropském trhu začne prodávat na počátku příštího roku, cena dosud nebyla stanovena.

Menší, ale stejně dravý

Do Evropy pádí také nejvýkonnější varianta menšího modelu ATS-V, která dorazí v provedení sedan i kupé. Obě karosářské verze samozřejmě sdílejí stejnou techniku.

O špičkové dynamické vlastnosti se stará vidlicový šestiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel, který z objemu 3,6 litru nabízí výkon 455 koní a 603 Nm točivého momentu. Ten se 1 678 kilogramů těžkým vozem dokáže opravdové divy. Z nuly na 100 km/h zrychlí malý Cadillac za 3,9 sekundy a jeho neomezovaná maximální rychlost třístovku doslova olizuje, přesně má hodnotu 299 km/h.

Cadillac ATS-V

Mohutný potenciál motoru je na zadní kola přenášen přes šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek je k dispozici osmistupňové samočinné ústrojí.

Mimořádným jízdním výkonům byla přizpůsobena také karosérie. ATS dostalo aerodynamický paket zvyšující přítlak, lehkou a tuhou střechu z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny a výdechy na kapotě motoru. Mimo to došlo k dodatečnému vyztužení karoserie, která nyní vykazuje o čtvrtinu vyšší strukturální pevnost.

Fotogalerie

Dynamickému charakteru odpovídají také změny na podvozku. To nejpodstatnější si ATS-V si vypůjčilo od svého většího sourozence. Ve standardní výbavě nechybí odpružení Magnetic Ride Control, trakční systém Performance Traction Management se třemi režimy využití nebo sportovní brzdy Brembo.

Uvnitř pěti, případně čtyřmístného interiéru najdeme kožené čalounění, perfektně tvarované sedačky Recaro nebo sportovně laděné doplňky. K dispozici je i bohatá elektronická výbava, která je z velké části shodná s modelem CTS-V.

Základní cena modelu ATS-V byla pro německý trh stanovena na 74 900 eur, což jsou zhruba dva miliony korun.





Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.