Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac nabídne satelitní rádia

  14:21aktualizováno  14:21
V druhé polovině letošního roku se na amerických silnicích objeví limuzíny Cadillacu, jejichž řidiči budou poslouchat rádia přes satelit v digitální kvalitě. Před dvěma lety vsadil koncern GM, do kterého Cadillac patří, na společnost Delphi Automotive Systems a ta pro něj vyvinula satelitní přijímač XM Radio, jenž má ambice stát se v budoucnu běžným standartem výbavy všech automobilů.

"Do vývoje Satelitního digitálního audiosystému (SDARS) jsme vložili velké úsilí a spoustu peněz. Zatím se nic moc neděje, ale až se pro tento novátorský produkt vytvoří trh, náklady se několikanásobně vrátí," pronesl při prezentaci nového přístroje Jeffrey J. Owens, prezident Delphi Delco Electronics Systems.

A má pravdu, šance na masové rozšíření příjímače jsou velké. Vždyť jen v USA tráví týdně Američané okolo 500 miliónů hodin ve svých automobilech, přičemž převážná většina z nich poslouchá rádiové stanice šířené klasicky pozemním vysíláním s ne zrovna dokonalou kvalitou. Procento těch, kteří dávají přednost hudbě z CD či kazet je menší.

A právě kvalita rádiového signálu by měla být u nové technologie revoluční. Satelit bude mít totiž dosah po celých Státech, čímž řidičům odpadnou starosti s neustálým laděním regiónálně slabého signálu.   

Pro začátek bude družice umístěná na oběžné dráze přenášet okolo 100 stanic, v případě velkého úspěchu se čeká i rozšíření nabídky. Prozatím se vedení Cadillacu rozhodlo vybavovat XM Radiem typy Devile DHS, DTS a model Seville 2002.

Pro začátek však nepůjde o nijak levnou záležitost, měsíčně totiž bude firma účtovat za provoz satelitního rádia poplatek 9,99 dolaru.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.