Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac pro vyvolené: 7,2 litru, 600 koní

aktualizováno 
Šéf GM Bob Lutz slíbil Al Caponeho chlapcům dvanáctiválcový bourák. Na základech Chevroletu Camaro by mohlo vzniknout auto kategorie "extra-luxusní" se značkou Cadillac.

Cadillac Sixteen | foto: GM

Vůz, který by se postavil proti BMW 7, Mercedesu S a Bentleyi Continental Flying Spur, by měl pohánět minimálně osmiválec.

Spekuluje se o tom, že by Cadillac vytáhl z archivu přízračný Sixteen Concept z roku 2003. Vrcholovou variantu by měl pohánět v Austrálii nově vyvíjený dvanáctiválec s objemem 7,2 litru.

Motor vznikne spojením dvou vidlicových šestiválců 3,6 litru, v luxusním obrovi by měl disponovat až šesti stovkami koňských sil a kroutícím momentem kolem 730 Nm. Auto by mělo být vybaveno systémem přímého vstřikování paliva.

Chybět nebude technologie vypínání poloviny válců v případech, kdy výkon motoru není naplno využíván. Tento systém použitý pro naftový motor si nechal Cadillac v roce 1981 patentovat. S podobnou technologií, použitou na benzinovém motoru, koketovala i Alfa Romeo. V roce 1983 vyrobila přibližně tisíc exemplářů modelu Alfetta, označených jako CEM. Dvoulitrový čtyřválec spořil benzin vypínáním poloviny válců.

Luxusní cadillac by podle dřívějších odhadů měl dorazit v roce 2009.

Diesel Made in Italy
Pro model CTS, který Cadillac prodává i na starém kontinentu, se na rok 2008 chystá uvedení deieselového motoru. 2,9litrový šestiválec s výkonem 250 koní pochází od italských vývojářů z Turínské R&D GM Powertrain.

Cadillac Sixteen
Cadillac SixteenCadillac SixteenCadillac Sixteen



Obří limuzína ohromila v roce 2003 šestnáctiválcem (odtud i jeho jméno) s objemem 13,6 litru. Další jednotky se pamatují lehce: koní je tisíc a liber na stopu také (kroutící moment), v - pro Evropana - pochopitelnějších jednotkách to je 750 kW a 1350 Nm. Kola 5,7 metru dlouhého a dvě a čtvrt tuny těžkého obra mají průměr 24 palců.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.