Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac Provoquje: vodík, baterky a slunce

aktualizováno 
Novinky už automobilky nevozí jen po autosalonech. Zajímavý koncept si Cadillac připravil třeba i pro lasvegaský veletrh elektroniky CES 2008. Benzin ani nafta provoqu nechutnají. Raději má vodík a elektrony.

Cadillac Provoq | foto: GM

Před pár týdny představilo BMW sériovou podobu svého terénního kupé X6. Speciální hybridní variaci na stejné téma pojmenovala americká automobilka Provoq.

Robustní dynamické SUVčko s délkou 4 580, šířkou 1 850, výškou 1 703 a rozvorem 2 906 milimetrů už je třetím konceptem GM (po Chevroletu Volt a Opelu Flextreme) používajícím hybridní technologii, které u GM říkají E-Flex.

Cadillac Provoq má hned několik elektromotorů, které si navzájem vypomáhají. Elektromotor napájený Li-ion bateriemi pomáhá při rozjezdech a akceleraci, rychlou jízdu obstarávají palivové články.

Elektromotory umístěné v zadních jedenadvacetipalcových kolech (pneumatiky 205/60R21) odvezou provoq na energii z baterií víc než třicet kilometrů daleko.

Vodík (uložený pod tlakem v nádržích v podlaze), živící elektromotor pohánějící přední kola, pak zajišťuje dalších 450 kilometrů akčního rádiusu.

"Velký vodíkový" motor má výkon 70, každý z malých pak 40 KW výkonu. Když se rozdovádí všechny tři, rozjedou provoq na stovku za méně než devět sekund. Maximálně umí tenhle koncept, který nerad klasické ropné produkty, upalovat stošedesátkou.

Aby ekologie nebylo málo, elektřinu pro komfortní hračičky, hýčkající posádku, dodávají solární panely na střeše. S ohledem na životní prostředí vybírali návrháři také materiály použité na výbavu pětimístného interiéru.

Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac Provoq



Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.