Cadillac Provoq

Cadillac Provoq | foto: GM

Cadillac Provoquje: vodík, baterky a slunce

  • 14
Novinky už automobilky nevozí jen po autosalonech. Zajímavý koncept si Cadillac připravil třeba i pro lasvegaský veletrh elektroniky CES 2008. Benzin ani nafta provoqu nechutnají. Raději má vodík a elektrony.

Před pár týdny představilo BMW sériovou podobu svého terénního kupé X6. Speciální hybridní variaci na stejné téma pojmenovala americká automobilka Provoq.

Robustní dynamické SUVčko s délkou 4 580, šířkou 1 850, výškou 1 703 a rozvorem 2 906 milimetrů už je třetím konceptem GM (po Chevroletu Volt a Opelu Flextreme) používajícím hybridní technologii, které u GM říkají E-Flex.

Cadillac Provoq má hned několik elektromotorů, které si navzájem vypomáhají. Elektromotor napájený Li-ion bateriemi pomáhá při rozjezdech a akceleraci, rychlou jízdu obstarávají palivové články.

Elektromotory umístěné v zadních jedenadvacetipalcových kolech (pneumatiky 205/60R21) odvezou provoq na energii z baterií víc než třicet kilometrů daleko.

Vodík (uložený pod tlakem v nádržích v podlaze), živící elektromotor pohánějící přední kola, pak zajišťuje dalších 450 kilometrů akčního rádiusu.

"Velký vodíkový" motor má výkon 70, každý z malých pak 40 KW výkonu. Když se rozdovádí všechny tři, rozjedou provoq na stovku za méně než devět sekund. Maximálně umí tenhle koncept, který nerad klasické ropné produkty, upalovat stošedesátkou.

Aby ekologie nebylo málo, elektřinu pro komfortní hračičky, hýčkající posádku, dodávají solární panely na střeše. S ohledem na životní prostředí vybírali návrháři také materiály použité na výbavu pětimístného interiéru.

Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac ProvoqCadillac Provoq



Cadillac ProvoqCadillac Provoq