Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cadillac zaparkuje v Evropě

  14:18aktualizováno  14:18
Slábnoucí pozice dominantní americké automobilky General Motors na domácím trhu firmu přivedla k průlomovému rozhodnutí. Svou značku Cadillac, slavný symbol Ameriky, chce prodávat i v Evropě a v Číně. Zvažuje také vytvoření prodejních sítí na trzích v Austrálii nebo v severní Africe.

Cadillac se tak má stát skutečně globální značkou, napsal list Financial Times.

Pro úspěch v Evropě bude podle odborníků velmi důležité to, zda se společnosti General Motors podaří do cadillaků zakomponovat dieselové motory.

Zatím tyto vozy jezdí jen na benzin. Naftové motory jsou přitom v Evropě klíčovým prvkem polovina aut prodaných v západní Evropě jezdí na naftu.

Američané zatím dieselové motory samy nevyrábějí, a budou je proto muset vyvinout sami či koupit. Hovoří se nejvíce o motorech od Fiatu či Isuzu.

V Evropě má pomoci GM nový malý cadillac, který má být vytvořen právě proto, aby pomohl znovu oživit skomírající pověst této luxusní značky na starém kontinentu po letech stagnace.

Společně s tímto novým modelem chce značka Cadillac prodávat do konce dekády okolo 20 tisíc svých vozů ročně. To je zhruba dvojnásobek počtu, o kterém Američané mluvili ještě před pár měsíci.

Podle deníku Financial Times se GM rozhodla začít vyrábět malé cadillaky určené pro evropské řidiče v továrně patřící jeho švédské automobilce Saab v Trollhättanu.
Američané se k tomuto kroku dlouho odhodlávali. Dlouho porovnávali výhody a nevýhody, jež by jim výroba v továrně v Trollhättanu přinesla, a to hlavně z finančního hlediska.

Variantou byla i výroba nových cadillaků v Německu. Tam jsou sice vysoké náklady na pracovní sílu, ale proti Švédsku hovořily velké sociální náklady. Nevýhodou Trollhättanu byla také poměrně značná vzdálenost od hlavních evropských trhů a rizika spojená s tím, že Švédsko nepatří mezi země, které používají euro.

Švédové o získání výroby velmi stáli. V Trollhättanu se dosud vyrábějí Saaby 9-3. Zhruba v roce 2007 však má výroba tohoto modelu skončit, i když to Saab i General Motors odmítají potvrdit.

Továrně by hrozilo zavření, pokud by neuspěla v boji o výrobu nových cadillaků ani nové generace modelu 9-3 a sedanu Opel/Vauxhall Vectra, jež mají společný podvozek.

Za Trollhättan proto loni přijel do Curychu, kde sídlí evropská centrála GM, dokonce švédský premiér Göran Persson. Švédská vláda přislíbila, že regionu, kde továrna sídlí, poskytne finanční podporu ve výši 290 milionů dolarů.

Dobrou zprávou pro Švédy je fakt, že konečné slovo k tomu, kde se bude nový menší cadillac vyrábět, řeknou technici. Protože i tento model má podobnou strukturu jako Saab 9-3 nebo Opel/Vauxhall, a tím pádem by pro výrobu v továrně v Trollhättanu byly potřeba jen drobné úpravy.

Nový model by měl být evropské veřejnosti ve své definitivní podobě představen na březnovém autosalonu v Ženevě. Výroba má začít koncem letošního roku v odhadované výši 30 až 50 tisíc vozů ročně. Cenu amerického symbolu v Evropě zatím automobilka nestanovila.

 

LETOŠNÍ NOVINKA. Na autosalonu v americkém městě Detroit představila automobilka General Motors svůj nejnovější cadillac, model STS-V. Americká jednička ve výrobě aut doufá, že se jí i díky tomuto vozu podaří zastavit pokles prodeje. Nový model připravuje i pro Evropu.

Staré dobré cadillaky, jejichž tvary prostě patří k Americe, dnes už na silnici nenajdete. Leda v muzeu.

Autoři:


Témata: Cadillac, Fiat, Isuzu, Opel, Saab, Saab


Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.