Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Campagnola se vrací: opravdový král terénu od Iveca

aktualizováno 
Campagnola se vrací pod značkou Iveco a dává zapomenout na zjemnělá SUV, která mimo kvalitní silnice vyjedou jen zřídka. Oproti nim je nové Iveco pro těžký terén jako dělané.

Iveco Campagnola | foto: Iveco

Iveco, to nejsou jen tahače, autobusy a dodávky, ale také off-roady do opravdu těžkého terénu. Užitková divize Fiatu nabízí v současnosti dva off-roady: Massif, který je k dispozici i v pětidveřovém provedení, a pouze třídveřový model Campagnola.

Iveco Campagnola

Druhý jmenovaný se vyráběl pod značkou Fiat v letech 1951 až 1987. Letos představená novinka se značkou Iveco je tedy návrat známého jména po více než dvaceti letech. Nová campagnola je odvozena od modelu Massif.

Konkurovat Ivecu Campagnola můžou pouze pravověrné teréňáky, jako je Land Rover Defender nebo Jeep Wrangler. Už na první pohled vyzařuje, že pro něj jízda cestou necestou nebude problém. Karoserii navrhlo studio Giugiaro, a tak neudělá ostudu ani na běžné silnici. I když je jasné, že pro předvádění na městských bulvárech jsou na trhu vhodnější stroje.

Iveco Campagnola

Iveco Campagnola je ale stvořené pro terén, což dokazují nájezdové úhly a stoupavost. Ta má hodnotu 100 procent, přední nájezdový úhel 50 stupňů, zadní nájezdový úhel 30 stupňů a přechodový sklon 24 stupňů. Což jsou parametry opravdového krále terénu. Připočtěme ještě schopnost brodit se v až půlmetrové hloubce a máme před sebou teréňák, jak se patří.

O pohon "venkovanky", jak zní český překlad jména italského off-roadu, se stará třílitrový vznětový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 130 kW. Točivý moment dosahuje 400 Nm. Kombinovaná spotřeba 11,1 litru na 100 km i produkce CO2 294 g/km ukazuje terénní novinku v celkem příznivém světle, co se ekologie týče. Motor splňuje normu Euro 4.

Iveco Campagnola

Terénní Iveco s délkou 42 48 milimetrů má šestistupňovou manuální převodovku FPT 2840 s možností redukce. K dispozici je možnost zvolení trvalého pohonu 4 x 4. Pro úsporu paliva lze odpojit pohon předních kol.

Nová Campagnola se nabízí výhradně ve třídveřovém provedení, má čtyři sedadla a cestující mohou využít vymožeností, které najdeme i v běžných silničních automobilech. Nechybí klimatizace, CD přehrávač s rádiem a GPS navigace.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.