Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čas zimních pneumatik se blíží

  13:12aktualizováno  13:12
Nechávají vše na poslední chvíli. I tak by se v souvislosti s výměnou letních pneumatik za zimní dali charakterizovat čeští řidiči. "Pokaždé se to opakuje. Dokud maximálně prší, nic se neděje. Jakmile se na silnici objeví první námraza, pneumatiky sotva stíháme měnit," komentuje lehkomyslnost řidičů Tomáš Bílý, vedoucí autoservisu NH Car.

Zimní pneumatiky by řidiči měli obouvat v okamžiku, kdy teplota vzduchu klesne k sedmi stupňům Celsia.

Tento druh pneumatik je totiž vhodný nejen na sníh a led, ale perfektně funguje i v deštivém počasí, kdy je nebezpečí náledí velmi aktuální.

Jaký je však mezi pneumatikami vlastně rozdíl? "Letní pneumatiky používají tvrdší běhounovou směs a jejich dezén má minimální počet lamel. "

"Naopak zimní mají měkčí směs, z čehož vyplývá lepší přilnavost a větší bezpečnost při nízkých teplotách," vysvětluje Jiří Hradil z marketingového oddělení společnosti Barum Continental.

Povinné zimní obutí

Estonsko

od 1. 12. do konce února, tloušťka dezénu min. 3 mm 

Itálie

od 15. 10. až do 15. 4. povinné pouze v oblasti Val d´Aosta

Finsko

od 1. 12. do konce února, tloušťka dezénu min 3 mm

Makedonie

od 15. 11. do 15. 3.

Slovinsko

od 15. 11 do 15. 3., tloušťka dezénu min. 4 mm

Švédsko

od 1. 12. do 31. 3.

Část řidičů se snaží při nákupu zimních pneumatik ušetřit, a proto nechávají přezout pouze nápravu.

Je to sice lepší než nic, ale jde o řešení pouze polovičaté. "Pokud jsou namontovány pouze dvě zimní pneumatiky na záběrovou nápravu, částečně se zlepší záběrové vlastnosti, ale naopak se vůz bude vyznačovat značnou nestabilitou a náchylností ke smyku."

"S takto obutým vozidlem při jízdě na zasněženém či ledem pokrytém povrchu hrozí větší nebezpečí ustřelení nápravy s letními pneumatikami. Správně obutá náprava stále drží směr," doplňuje Hradil.

Správné uskladnění

Životnost pneumatik lze prodloužit správným skladováním. Před demontáží by měl být každý plášť označen, aby mohl být na jaře znovu umístěn na stejné místo.

Pravidelné střídání pneumatik se nedoporučuje. Očištěné pneumatiky s ráfky lze buď zavěsit, nebo skladovat poskládané na sobě. U plášťů bez ráfku je to přesně naopak - ideální je skladování ve vertikální poloze a jejich pootočení zhruba po měsíci. Bez starosti pak budou ti, kdo využijí úschovy některého z pneuservisů. Cena za přibližně půlroční uskladnění se pohybuje okolo tří set korun.

Autoři:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.