Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Část Opelu chtějí koupit jeho dealeři, angažují se i Češi

aktualizováno 
Už od začátku krize značky Opel a mateřského koncernu General Motors vymýšlejí dealeři způsob, jak převzít nad automobilkou alespoň část kontroly. Teď mluví o fondu, do kterého by evropští dealeři odváděli za každé prodané auto 150 eur. Podmínkou je, že by Opel v Evropě fungoval nezávisle na General Motors.

Opel Ampera | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Takový fond by za tři roky shromáždil podle představ organizace Euroda, která evropské dealery opelů sdružuje, nejméně 400 milionů eur. Za peníze určené k investicím do automobilky by si dealerská organizace přála získat 20 procent akcií. Pokud by na plán přistoupili také zaměstnanci podniku, ovládla by tato skupina až 25procentní podíl ve firmě.

"Chceme vybrat 400 milionů eur, ale k tomu potřebujeme účast všech evropských kolegů," řekl novinářům po dealerském setkání v Darmstadtu Thomas Bieling, mluvčí německé dealerské organizace VDOH.

"Němečtí dealeři opelů vidí pro značku budoucnost," dodal.

Potvrzuje to také nedávná studie uskutečněná mezi dealery různých značek, která se v Německu pravidelně koná. Podle ní patří zástupci Opelu k nejspokojenějším.

Čeští dealeři jsou většinou pro

Výhrady k modelové politice nemají ani tuzemští prodejci. Potvrzuje to Lenka Kortusová, jednatelka pražského společnosti Auto-Staiger, která patří k největším dealerům Opelu v Česku: "Nepamatuji, že bychom měli v minulosti tak dobrá auta jako nyní. Technicky vyspělá, spolehlivá a s tak atraktivním designem. Radost máme z corsy, samozřejmě z insignie a brzy se přidá také velmi zajímavá nová astra."

Lenka Kortusová zastupuje tuzemské dealery Opelu v evropské organizaci Euroda a myslí si, že čeští dealeři jsou plánům svých německých kolegů nakloněni. "Od ostatních dealerů z Česka slyším pozitivní názory, někteří jsou zatím zdrženlivější," míní.

Sídlo nově vzniklé společnosti zastupující zájmy dealerů by mělo vzniknout v Rüsselsheimu, kde se nachází ředitelství Opelu. Jejím reprezentantem by měla být osoba s pracovním titulem Mister Opel.

I Saab chtějí zachránit nadšenci

Vozy Opel prodává v Evropě na 4 000 dealerství, která zaměstnávají kolem 125 tisíc lidí. V Česku prodává opely 37 showroomů, loni našly pro osobní a lehké užitkové vozy 5403 zákazníků. Kdyby za každé auto odvedly do fondu 150 eur, znamenalo by to částku převyšující 810 tisíc eur.

Opel není ojedinělým případem, kdy se na záchraně tonoucí značky chtějí podílet dealeři aut. Také příznivci Saabu vymýšlejí způsob, jak "své" automobilce pomoc z krize. Na internetu organizují nadšenci sdružení na záchranu švédské značky a z vybraných příspěvků chtějí nakupovat akcie a podporovat nového majitele.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.