Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cayennský pepř na druhou

  14:03aktualizováno  14:03
Jako by Porsche Cayenne nebylo už samo o sobě dost rychlé a svalnaté. Franku Rinderknechtovi a ostatním pánům z Rinspeedu se ale moc "při zdi" zdálo. Proto ubrali jedny dveře, snížili střechu a auto ještě pořádně rozšířili, teď na něm visí cenovka 325 000 euro... no nekupte to!

Nejnovější "šílenosti" v podání švýcarské firmy je označení tuning malé.

Z původního SUVčka ze Zuffenhausenu toho moc původního nezbylo, Rinspeed vlastně postavil úplně nové auto.

Od základu přestavěné cayenne se jmenuje Chopster. Chop znamená anglicky krájet, řezat, sekat; své jméno auto nedostalo náhodou.

Technikům Rinspeedu přišlo "obyčejné" cayenne moc vysoké a tak střechu snížili o 15 centimetrů. Operace proběhla se vším všudy, přepočítávala se pevnost karoserie, přibyl navíc ochranný oblouk. Nová jsou samozřejmě i všechna skla a dveře.

Když už byli v švýcaři "v ráži" ubrali i jeden pár dveří a rozšířili blatníky. Z vozu zbyly původní snad jen světlomety a základní tvary předního nárazníku, na jeho spodní hranu ještě přibyl další spojler, který auto opticky "přisává" k zemi.

Extrémní auto zaslouží extrémní kola. V případě chopsteru mají 23 palců a obouvají pneumatiky široké 305 milimetrů.

Pod kapotou buší čtyřapůllitrový osmiválec Porsche s výkonem 600 koní (441 kW). Maximální točivý moment je 800 Nm. Při pohledu na "pekelné" hodnoty ani nepřekvapí, že z nuly na stovku se chopster vystřelí za méně než pět vteřin. Ručička tachometru se pak zastaví na 290 kilometrech za hodinu.

V interiéru z nejušlechtilejších materiálů najdou místo pouze čtyři pasažéři. Každý z nich má ale k dispozici sportovní sedačku.

Rinspeed Chopster stojí 325 000 euro (11 milionů korun), zájemci o nejvybavenější verzi si připraví ještě o 50 tisíc euro navíc. 

Autoři: ,


Témata: Euro, Porsche, Rinspeed


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.