Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Celohliníkové tělo nového mercedesu funguje jako reproduktor

aktualizováno 
Mercedes se pochlubil, že téměř celá karoserie chystaného kupé SL bude z hliníku. V závislosti na provedení tak ušetří na hmotnosti až 140 kilogramů. Do hliníkové karoserie se přestěhují i basové reproduktory. Ta pak poslouží i jako ozvučnice.

Hliníková karoserie Mercedesu Benz SL nové generace | foto: Mercedes Benz

Mercedes uvede příští rok novou generaci kabrioletu SL. Historie kabrioletů této řady sahá až do poloviny padesátých let. Současně prodávanou generaci představil Mercedes v roce 2003 a o pět let později prošlo auto poměrně výrazným faceliftem. Nový model by měl výrobce představit na přelomu roku a do prodeje se dostane následně. Ale již nyní se Mercedes pochlubil některými parametry novinky.

Fotogalerie

Nejzásadnější inovací je kompletně hliníková karoserie novinky. Současný model měl hliníkové jen dveře a kapotu, nový model bude mít karoserii z hliníku celou, jen s výjimkou rámu čelního okna, který bude vyrobený z vysokopevnostní oceli. V zádi vozu bude u některých dílů místo hliníku použitý hořčík, který je ještě lehčí.

Díky použití hliníku bude auto výrazně lehčí než současný model. V případě verze SL500 o 125 kilogramů, u lehčího modelu SL 350 bude rozdíl ještě výraznější – 140 kilogramů. Současná řada váží v prvním případě 1 825 kilogramů, v druhém pak 1 910 kilogramů. Pokud výrobce neušetří ještě jinde, může být novinka lehčí o 6,5 až 7,5 procenta.

Karoserie nového Mercedesu SL

Mercedes ale ušetří i na výrobních nákladech, respektive na energiích při výrobě karoserie. Většinu hliníkových dílů totiž bude vyrábět ze stoprocentně recyklovaného hliníku. Pro zákazníky pak bude výhodou výrazně větší odolnost proti korozi.

Kdo by se obával, že hliníková karoserie bude méně pevná než ocelová, je na omylu. Podle Mercedesu vzroste její pevnost oproti současnému modelu o víc než patnáct procent. To bude mít vliv i na jízdní vlastnosti i hlučnost.

Karoserii pak Mercedes použije i jako ozvučnici pro nové audio systémy. Dobré ozvučení kabrioletu je totiž dost náročná věda, a tak vývojáři sáhli po nekonvenčním řešení. Basové reproduktory zabudovali přímo do karoserie do přepážky mezi motorovým prostorem a kabinou. Ozvučnici tak bude tvořit prostor v karoserii v této přepážce, ale zasahovat bude i do dalších partií, například do podlahy.

Karoserie nového Mercedesu SL

Další reproduktory výrobce nainstaloval do dveří, palubní desky a boků zadních částí karoserie. Vše co nejníže, aby byl zvukový dojem co nejlepší a co nejméně ovlivňovaný otevřenou kabinou kabria. Navíc zesilovač bude automaticky regulovat úroveň hlasitosti podle toho, jestli auto pojede se zataženou či otevřenou střechou. Výrobce se chlubí, že zvukový dojem bude výborný a na otevřený vůz nepřekonatelný.

V základní variantě dostanou zákazníci audio s výkonem 100 W a šesticí reproduktorů. Příplatkový systém Harman Kardon Logic7 už poskytne díky zesilovači třídy D 600 Wattů zvukového výkonu, který rozdistribuuje osm reproduktorů. Systém podporuje digitální prostorový zvuk. Na vrcholu nabídky pak bude stát špičkový systém dánské prémiové značky Bang & Olufsen s dvojicí zesilovačů třídy D Ice a dvanácti reproduktory. I v tomto případě nechybí digitální zvukový procesor a celkový výkon soustavy je úctyhodných 950 W.

Karoserie nového Mercedesu SL

Další detaily o novém kabrioletu SL si Mercedes schovává na světovou premiéru. Případní zájemci ale už mohou začít šetřit, ceny se mají pohybovat ve stejné výši jako u současného modelu, který v České republice startuje na částce 2 000 000 korun za model SL 300.    

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.