Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší škodovka stojí 1,4 milionu. Nový Superb se začíná objednávat

  16:49aktualizováno  16:49
Ceny třetí generace Škody Superb se budou pohybovat od 599 900 do 830 900 korun v základu jednotlivých výbav a provedení. Prodejci v Česku přijímají objednávky ode dneška. První vozy se na trh dostanou v červnu.

„Nejdražší provedení Laurin & Klement s nejsilnějším benzinovým motorem 2,0 TSI o výkonu 280 koní, pohonem 4x4, automatickou převodovkou, kompletní příplatkovou výbavou a doplňky, včetně prodloužené záruky a předplaceného servisu vyjde na 1,42 milionu,“ spočítal pro iDNES.cz Petr Fábera, vedoucí prodeje značky Škoda z pražského dealertví NH Car.

Nejprodávanější verze bude podle Fábery nejsilnější turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 140 kW ve výbavě Style s automatem, paketem plus a metalízou za devět set tisíc. Petr Fábera ovšem dodává, že celkově se v předchozí generaci více prodávalo provedení kombi. Na to bude muset nový Superb počkat do letošního podzimu (na špionážní video kombíku se podívejte zde). Zatím se dá objednat jen varianta s tříprostorovou karoserií (liftback).

Nová Škoda Superb Combi v maskování při testech

Nová Škoda Superb Combi v maskování při testech

Fotogalerie

„Už máme první nakonfigurovaná auta. Co nejdřív už budeme objednávat, zájem je ze strany fleetových zákazníků i privátních klientů,“ hlásí Petr Fábera z NH Caru v den, kdy automobilka uveřejnila ceník.

V nabídce jsou čtyři benzinové a tři naftové čtyřválcové motory s výkonem od 88 do 206 kilowattů. Šestiválec o objemu 3,6 litru z předchozí generace z nabídky vypadl.

Cena nového Superbu začíná na částce 599 900 korun s výbavou Active a novým benzinovým motorem 1,4 TSI s výkonem 110 kW. Výbavový stupeň Ambition je v nabídce od 665 900 korun s motorem 1,6 TDI o výkonu 88 kW. Ceny provedení Style začínají na ceně 715 900 korun a nejvyšší dostupné provedení Laurin & Klement lze pořídit od 830 900 korun s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 110 kW.

Superb patří do střední třídy, ale Škoda má ambice s třetí generací tohoto vozu konkurovat vozům o třídu výš. Nový Superb jako první škodovka nabízí adaptivní podvozek s pěti volitelnými jízdními režimy, třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektrickou parkovací brzdu nebo připojení vozu k internetu prostřednictvím sítě LTE a vytvoření wi-fi sítě pro další zařízení.

Petr Fábera z NH Caru si všímá i dalších novinek ve výbavě: „Tažná koule je nově sklopná, doteď byla nasazovací bajonetová. Kufr dostane bezdotykové otevírání mávnutím nohy pod zadním nárazníkem a nově jsou v příplatkové výbavě až devatenáctipalcové ráfky, u předchůdce byly maximem osmnáctky.“ Superb má samočinné přepínání dálkových světel, systém udržování v jízdním pruhu, kamerovou čtečku dopravních značek nebo adaptivní tempomat. „Jako první škodovka má nový Superb hlídač mrtvého úhlu,“ dodává Fábera.

Spokojen bude i český prezident, který má slíbený první nový Superb (více čtěte zde). Nová prezidentská škodovka má totiž v příplatkové výbavě dokonce dva popelníky. Jsou za příplatek, dopředu i dozadu stojí stejně - šest set korun. Nový Superb má také dva deštníky uložené ve speciálních schránkách ve dveřích.

Od nové generace si automobilka slibuje zvýšení prodeje o čtvrtinu oproti předchozím dvěma generacím. Od roku 2001 prodala 700 tisíc superbů. Nový model se bude vyrábět v závodech Škody v Kvasinách a také v Šanghaji.

Za únor 76 tisíc prodaných škodovek

Automobilka zvýšila v únoru prodej o osm procent na 76 tisíc vozů. Je to nejlepší únorový výsledek v historii značky. Na největším trhu v Číně posílila odbyt o 24 procent na 17 700 aut.

V západní Evropě zvýšila Škoda v únoru prodej o 2,4 procenta na 29 600 vozů, z toho v Německu odbyt klesl o 300 aut na 10 800 vozů. Výrazně rostla ve Španělsku, Švýcarsku nebo v Itálii.

Ve východní Evropě včetně Ruska prodej škodovek poklesl o 1 100 na 7 800 aut, v samotném Rusku se pak snížil o 800 na 5 600 vozů. Ve střední Evropě naopak poptávka vzrostla o 12 procent na 14 500 aut.

Dobře se dařilo nové Fabii, kterou Škoda uvádí postupně na trhy od konce minulého roku. V západní Evropě její odbyt stoupl o téměř 12 procent a ve střední Evropě dokonce o třetinu. Největší růst zaznamenal v únoru Rapid, když posílil o téměř 27 procent na 16 200 vozů. Nejprodávanější zůstává Octavia, kterou si pořídilo 32 tisíc zákazníků, tedy o 21 procent více než loni.

Škoda Auto loni zvýšila prodej o 13 procent na 1,04 milionu vozů. Letos chce podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda opět růst i přes nejistý vývoj na Ukrajině a v Rusku.

Autoři: ,


Témata: Škoda, Škoda Superb


Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.