Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejdražší škodovka stojí 1,4 milionu. Nový Superb se začíná objednávat

  16:49aktualizováno  16:49
Ceny třetí generace Škody Superb se budou pohybovat od 599 900 do 830 900 korun v základu jednotlivých výbav a provedení. Prodejci v Česku přijímají objednávky ode dneška. První vozy se na trh dostanou v červnu.

„Nejdražší provedení Laurin & Klement s nejsilnějším benzinovým motorem 2,0 TSI o výkonu 280 koní, pohonem 4x4, automatickou převodovkou, kompletní příplatkovou výbavou a doplňky, včetně prodloužené záruky a předplaceného servisu vyjde na 1,42 milionu,“ spočítal pro iDNES.cz Petr Fábera, vedoucí prodeje značky Škoda z pražského dealertví NH Car.

Nejprodávanější verze bude podle Fábery nejsilnější turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 140 kW ve výbavě Style s automatem, paketem plus a metalízou za devět set tisíc. Petr Fábera ovšem dodává, že celkově se v předchozí generaci více prodávalo provedení kombi. Na to bude muset nový Superb počkat do letošního podzimu (na špionážní video kombíku se podívejte zde). Zatím se dá objednat jen varianta s tříprostorovou karoserií (liftback).

Nová Škoda Superb Combi v maskování při testech

Nová Škoda Superb Combi v maskování při testech

Fotogalerie

„Už máme první nakonfigurovaná auta. Co nejdřív už budeme objednávat, zájem je ze strany fleetových zákazníků i privátních klientů,“ hlásí Petr Fábera z NH Caru v den, kdy automobilka uveřejnila ceník.

V nabídce jsou čtyři benzinové a tři naftové čtyřválcové motory s výkonem od 88 do 206 kilowattů. Šestiválec o objemu 3,6 litru z předchozí generace z nabídky vypadl.

Cena nového Superbu začíná na částce 599 900 korun s výbavou Active a novým benzinovým motorem 1,4 TSI s výkonem 110 kW. Výbavový stupeň Ambition je v nabídce od 665 900 korun s motorem 1,6 TDI o výkonu 88 kW. Ceny provedení Style začínají na ceně 715 900 korun a nejvyšší dostupné provedení Laurin & Klement lze pořídit od 830 900 korun s dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 110 kW.

Superb patří do střední třídy, ale Škoda má ambice s třetí generací tohoto vozu konkurovat vozům o třídu výš. Nový Superb jako první škodovka nabízí adaptivní podvozek s pěti volitelnými jízdními režimy, třízónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, elektrickou parkovací brzdu nebo připojení vozu k internetu prostřednictvím sítě LTE a vytvoření wi-fi sítě pro další zařízení.

Petr Fábera z NH Caru si všímá i dalších novinek ve výbavě: „Tažná koule je nově sklopná, doteď byla nasazovací bajonetová. Kufr dostane bezdotykové otevírání mávnutím nohy pod zadním nárazníkem a nově jsou v příplatkové výbavě až devatenáctipalcové ráfky, u předchůdce byly maximem osmnáctky.“ Superb má samočinné přepínání dálkových světel, systém udržování v jízdním pruhu, kamerovou čtečku dopravních značek nebo adaptivní tempomat. „Jako první škodovka má nový Superb hlídač mrtvého úhlu,“ dodává Fábera.

Spokojen bude i český prezident, který má slíbený první nový Superb (více čtěte zde). Nová prezidentská škodovka má totiž v příplatkové výbavě dokonce dva popelníky. Jsou za příplatek, dopředu i dozadu stojí stejně - šest set korun. Nový Superb má také dva deštníky uložené ve speciálních schránkách ve dveřích.

Od nové generace si automobilka slibuje zvýšení prodeje o čtvrtinu oproti předchozím dvěma generacím. Od roku 2001 prodala 700 tisíc superbů. Nový model se bude vyrábět v závodech Škody v Kvasinách a také v Šanghaji.

Za únor 76 tisíc prodaných škodovek

Automobilka zvýšila v únoru prodej o osm procent na 76 tisíc vozů. Je to nejlepší únorový výsledek v historii značky. Na největším trhu v Číně posílila odbyt o 24 procent na 17 700 aut.

V západní Evropě zvýšila Škoda v únoru prodej o 2,4 procenta na 29 600 vozů, z toho v Německu odbyt klesl o 300 aut na 10 800 vozů. Výrazně rostla ve Španělsku, Švýcarsku nebo v Itálii.

Ve východní Evropě včetně Ruska prodej škodovek poklesl o 1 100 na 7 800 aut, v samotném Rusku se pak snížil o 800 na 5 600 vozů. Ve střední Evropě naopak poptávka vzrostla o 12 procent na 14 500 aut.

Dobře se dařilo nové Fabii, kterou Škoda uvádí postupně na trhy od konce minulého roku. V západní Evropě její odbyt stoupl o téměř 12 procent a ve střední Evropě dokonce o třetinu. Největší růst zaznamenal v únoru Rapid, když posílil o téměř 27 procent na 16 200 vozů. Nejprodávanější zůstává Octavia, kterou si pořídilo 32 tisíc zákazníků, tedy o 21 procent více než loni.

Škoda Auto loni zvýšila prodej o 13 procent na 1,04 milionu vozů. Letos chce podle předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda opět růst i přes nejistý vývoj na Ukrajině a v Rusku.

Autoři: ,
Témata: Škoda, Škoda Superb




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.