Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny aut v EU se stále liší

  17:58aktualizováno  17:58
Přes zavedení eura od 1. ledna zůstávají rozdíly mezi cenami nových aut v jednotlivých zemích Evropské unie často velmi výrazné. Květnové zhodnocení automobilového trhu v EU ukázalo, že dosud nelze hovořit o žádné konvergenci cen aut před zdaněním, uvedla Evropská komise. Tyto ceny jsou nejnižší ve Španělsku, Řecku, Finsku a Dánsku, nejvyšší v Německu a Rakousku. Například v Německu se prodává 36 značek aut za cenu o 20 až 42 procent vyšší než jinde v EU. Není přitom vidět žádnou tendenci, že by se rozdíly v cenách měly snižovat.

"Potvrzuje se, že vnitřní trh automobilů se dá ještě výrazně zlepšit. Reforma přijatá komisí 17. července vytváří konkurenční podmínky u prodeje aut a záručních služeb, čímž vnitřní trh bude fungovat ve prospěch evropských spotřebitelů," řekl člen komise pro hospodářskou soutěž Mario Monti.

Nejvýznamnější cenové rozdíly jsou u aut firem General Motors (Opel-Vauxhall, Saab), Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo), Honda a Suzuki. Naopak BMW, Daimler-Chrysler a Ford (Ford, Volvo, Land Rover) se snaží, aby ceny jejich aut před zdaněním se v zemích EU lišily maximálně o 15 procent, uvedla komise.

Poznamenala, že hlavní příčinou cenových rozdílů je různá výše daní v zemích EU.
Výrobce totiž zpravidla stanovuje cenu podle kalkulace, kolik bude stát jeho auto v zemi po zdanění.

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.