náhledy
Podle německého autoklubu ADAC zvýší spotřebu paliva hlavně první minuty po zapnutí klimatizace ve vyhřátém, na slunci zaparkovaném autě až o čtyři litry.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Když máte auto se silným motorem, který má vysoký točivý moment, auto se lehce rozhýbá už v nízkých otáčkách a motor nemusíte tolik vytáčet a šetříte.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Aleš Řericha před svým vozem, s kterým dokáže jezdit se spotřebou lehce nad sedm litrů. Na motor s výkonem přes dvě stě koní si musel zvyknout, po několika dnech už ale spotřeba rychle klesala.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Kdo chce ušetřit palivo, musí umět předpovídat. Pokud dokážete dopředu vyhodnocovat, co se před vámi děje, máte nakročeno k nižší spotřebě.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
"Velkou úsporu dělá to, že řidič nepřidává moc plyn, akceleruje postupně a plynule," radí řidič pražské taxislužby Aleš Řeřicha.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz