Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejlevnější ojetiny jsou v Polsku a Maďarsku, drahé v Rakousku

  15:41aktualizováno  15:41
Pro většinu nejprodávanějších ojetých aut se v regionu střední Evropy vyplatí zajet do Maďarska nebo Polska, kde jsou nejlevnější. Naopak nejvyšší ceny jsou v Rakousku a spíše dražší ojetá auta jsou i v Německu. Vyplývá to ze statistiky společnosti Audatex Systems, která monitoruje trh s ojetými vozy.

Škoda Octavia | foto: Škoda

Pokud se český zájemce rozhodne koupit některou z nejrozšířenějších ojetin v Maďarsku, může proti domácímu trhu ušetřit až čtvrtinu ceny, v Polsku pak pětinu. Naopak v Rakousku není výjimkou vyšší cena proti ČR o deset až 20 procent, v Německu řádově o jednotky procent. Na Slovensku se ceny proti ČR liší do pěti procent.

V Německu je nouze o starší octavie

V Německu jsou podle analýzy autobazaru AAA Autu vyprodané Octavie I a II. "V Německu po předchozím razantním zdražení z nabídky ojetých vozů téměř vymizely automobily Škoda Octavia I a II. Ty přitom dlouhodobě patřily mezi nejčastěji importované starší ojeté vozy, dovážené ze zemí Evropské unie," popisuje Michal Häckl z AAA Auto. "Přestože cena vozů Škoda Octavia I a II od srpna 2015 na německém trhu stále stoupala a dosáhla meziměsíčního růstu kolem 6 %, je i při vyšších cenách momentálně téměř nemožné zmíněné modely sehnat. Proto klesá i jejich atraktivita pro import zpět do země výroby," vysvětluje. Podle generální ředitelky AAA AUTO Karolíny Topolové je v České republice cena těchto modelů stabilní.

Audatex pro porovnání vybral Škodu Octavii, Volkswagen Golf, Ford Focus a Hyundai i30. Pro srovnání byla u každého modelu použita vozidla stáří tři a 12 let.

„Je zřejmé a nebude pro nikoho velkým překvapením, že výší průměrné obvyklé ceny ojetého vozidla je pro nás nejbližší slovenský trh, kde až na tříletého golfa a tříletou ojetinu Hyundai činí rozdíl do pěti procent. Podobná situace je i u porovnání cen ojetých vozidel na českém a německém trhu, kde pouze u tříletého golfa zaplatíme v Německu o 13 procent vyšší cenu. Naopak 12letý Ford Focus na německém trhu má průměrnou obvyklou cenu o šest procent nižší než u nás,“ uvedl Ladislav Smrčka z Audatexu. U Rakouska jsou podle Smrčky ceny ojetých vozidel výrazně vyšší, zejména u zánovních tříletých ojetin. „U těchto vozidel je průměrná obvyklá hodnota až o 20 procent vyšší než totožných vozidel v Čechách. Tento rozdíl je dán zejména vysokými výchozími cenami nových vozidel a všeobecně známou kvalitou rakouských ojetin. U vozidel starších se tyto vlivy zmenšují a hodnoty ojetých 12letých vozidel se již téměř shodují se stavem na českém trhu,“ dodal.

Přehled reflektuje pouze aktuální průměrné ceny ojetých automobilů bez dalších nákladů, které by byly spojené s případným nákupem nebo prodejem vozidla v zahraničí, jako jsou náklady na dopravu vozidla či místní poplatky a daně. Tyto další náklady nám mohou v určitých případech vidinu výhodného nákupu či prodeje pokazit.

Srovnání cen ojetých aut
Autoři: ,




Nejčtenější

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Další z rubriky

Kolorovaná fotografie ukazuje, že Eliška Junková jezdila se žlutou bugatti.
Prvorepubliková velmoc Bugatti: každý dvacátý kus měl české značky

Meziválečné Československo bylo v přepočtu na obyvatele doslova velmocí francouzské sportovní značky Bugatti. Ze tří tisíc “bugatek”, které se v alsaské...  celý článek

Classic Drive #1
OBRAZEM: Ruské monstrum a italská kráska měly rande na střeše

Sezona automobilových akcí se rozbíhá. Na rozehřátí a první kilometry se automobiloví nadšenci vydali na střechu parkoviště pražského obchodního centra Šestka...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.