Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

aktualizováno 
Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední světla, ceník startuje na částce přesahující 400 tisíc. Za ty roky Octavia přibrala do základní výbavy mnoho nových položek.

Škoda začne ještě před koncem roku nabízet modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího modelu Octavia. K prvním zákazníkům se dostane na začátku roku 2017. Octavia v rámci faceliftu získala nově tvarovanou příď s dělenými světlomety, přepracovanou zadní část i nové asistenční systémy a elektroniku.

Modernizovaná verze Škody Octavia přichází na trh se startovací cenou u srovnatelné motorizace zvýšenou o 12 tisíc korun, tedy 407 900 korun (na ceny Octavie třetí generace při uvedení na trh se podívejte zde). Za kombiverzi se připlácí 30 tisíc. Ale základní výbavový stupeň Active nabídne výbavu navíc, za kterou se u stávající verze muselo připlácet 22 tisíc korun a podobně tomu bude i u dalších stupňů vybavy. Dosud stálo základní provedení s motorem 1,2 TSI 63 kW bez klimatizace 354 900 korun.

Pro modernizovanou Octavii je základní jednotkou agregát 1,0 TSI s výkonem 85 kW (jak taková octavia jezdí, čtěte zde). Z nabídky už úplně vypadl čtyřválcový motor 1,2 TSI, jehož silnější variantu nahradil právě tříválec, a slabší verze, která byla doteď startovací nabídkou vozu, tedy končí. Škoda pro Octavii počítá s novou generací čtyřválcových motorů 1,5 EVO, která by měla dorazit v průběhu příštího roku.

V nejnižší výbavě Active se proti předchůdci nově objeví klimatizace, zadní LED světla, denní svícení nebo 16palcová kola. Ve vrcholné verzi Laurin&Klement s motorem 1,8 TSI se cena zvýšila o 16 tisíc na 679 900 korun, ale přibyla výbava za 45 200 korun. Nabídku dalších prvků výbavy opět Škoda člení do různých balíčků, takzvaných paketů.

Pro druhý stupeň výbavy Ambition je tak v nabídce například za 14 tisíc korun paket Ambition Plus, ve kterém je tempomat, vyhřívání předních sedadel, Bluetooth a velký displej MaxiDOT mezi budíky přístrojové desky.

Fotogalerie

Nová Octavia přichází s dělenými předními světlomety, přibyly asistenční systémy jako je pomocník pro couvání s přívěsem, systém prediktivní ochrany chodců nebo zdokonalený parkovací asistent s vylepšenou couvací kamerou s ostřikovačem. Octavia nabídne rovněž nový infotainment, mobilní připojení vozu k internetu nebo full-LED světlomety, podobně jako má nové velké SUV Kodiaq. V rámci chytrých řešení přibudou sklopné stolky na zadní straně předních sedadel nebo držáky nápojů usnadňující otevírání PET lahví. Volitelně budou pro combi k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.

Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion. Vedle Octavie přijde příští rok na trh nové generace SUV Yeti, další verze velkého SUV Kodiaq či modernizované modely Citigo a Rapid.

Projděte se historií Škody Octavie:





Nejčtenější

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Další z rubriky

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.