Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

aktualizováno 
Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední světla, ceník startuje na částce přesahující 400 tisíc. Za ty roky Octavia přibrala do základní výbavy mnoho nových položek.

Škoda začne ještě před koncem roku nabízet modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího modelu Octavia. K prvním zákazníkům se dostane na začátku roku 2017. Octavia v rámci faceliftu získala nově tvarovanou příď s dělenými světlomety, přepracovanou zadní část i nové asistenční systémy a elektroniku.

Modernizovaná verze Škody Octavia přichází na trh se startovací cenou u srovnatelné motorizace zvýšenou o 12 tisíc korun, tedy 407 900 korun (na ceny Octavie třetí generace při uvedení na trh se podívejte zde). Za kombiverzi se připlácí 30 tisíc. Ale základní výbavový stupeň Active nabídne výbavu navíc, za kterou se u stávající verze muselo připlácet 22 tisíc korun a podobně tomu bude i u dalších stupňů vybavy. Dosud stálo základní provedení s motorem 1,2 TSI 63 kW bez klimatizace 354 900 korun.

Pro modernizovanou Octavii je základní jednotkou agregát 1,0 TSI s výkonem 85 kW (jak taková octavia jezdí, čtěte zde). Z nabídky už úplně vypadl čtyřválcový motor 1,2 TSI, jehož silnější variantu nahradil právě tříválec, a slabší verze, která byla doteď startovací nabídkou vozu, tedy končí. Škoda pro Octavii počítá s novou generací čtyřválcových motorů 1,5 EVO, která by měla dorazit v průběhu příštího roku.

V nejnižší výbavě Active se proti předchůdci nově objeví klimatizace, zadní LED světla, denní svícení nebo 16palcová kola. Ve vrcholné verzi Laurin&Klement s motorem 1,8 TSI se cena zvýšila o 16 tisíc na 679 900 korun, ale přibyla výbava za 45 200 korun. Nabídku dalších prvků výbavy opět Škoda člení do různých balíčků, takzvaných paketů.

Pro druhý stupeň výbavy Ambition je tak v nabídce například za 14 tisíc korun paket Ambition Plus, ve kterém je tempomat, vyhřívání předních sedadel, Bluetooth a velký displej MaxiDOT mezi budíky přístrojové desky.

Fotogalerie

Nová Octavia přichází s dělenými předními světlomety, přibyly asistenční systémy jako je pomocník pro couvání s přívěsem, systém prediktivní ochrany chodců nebo zdokonalený parkovací asistent s vylepšenou couvací kamerou s ostřikovačem. Octavia nabídne rovněž nový infotainment, mobilní připojení vozu k internetu nebo full-LED světlomety, podobně jako má nové velké SUV Kodiaq. V rámci chytrých řešení přibudou sklopné stolky na zadní straně předních sedadel nebo držáky nápojů usnadňující otevírání PET lahví. Volitelně budou pro combi k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.

Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion. Vedle Octavie přijde příští rok na trh nové generace SUV Yeti, další verze velkého SUV Kodiaq či modernizované modely Citigo a Rapid.

Projděte se historií Škody Octavie:





Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.