Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny v autoservisech stouply za dva roky o desetinu

  10:59aktualizováno  10:59
Ceny oprav v tuzemských autoservisech se v posledních dvou letech zvýšily o deset až 20 procent. Mohou za to především rostoucí režijní náklady, ale i růst platů automechaniků v některých regionech, kde jde o nedostatkovou profesi, řekl prezident Svazu prodejců a opravářů motorových vozidel ČR Josef Lhoták.

Ceny jedné hodiny servisních prací začínají na zhruba 300 korunách u neznačkových servisů | foto: Profimedia.cz

Ceny jedné hodiny servisních prací začínají na zhruba 300 korunách u neznačkových servisů. U autorizovaných servisů luxusních značek však mohou výrazně přesáhnout 1000 Kč.

Ceny se rovněž liší podle typu úkonu. Levnější jsou mechanické práce, dražší jsou klempířské nebo lakýrnické práce.

Zavedení tzv. blokové výjimky před třemi lety umožnilo podle tajemníka Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky Miroslava Brůžka neautorizovaným autoservisům přístup k originálním dílům a dokumentaci k automobilům, značkové servisy zase mohou vyjma povinného odběru 30 procent originálních dílů, používat díly nejen od automobilky, ale i díly srovnatelné kvality od jiného dodavatele.

Zhruba 80 procent autodílů přitom pochází od jiného výrobce, než je automobilka, která je však do zavedení blokové výjimky často prodávala pod svým označením.

"Zvýšení počtu autorizovaných servisních partnerů značek VW a Audi po zavedení blokové výjimky a z toho plynoucí zesílená konkurence zákonitě vedla ke zlepšené nabídce pro zákazníka," potvrdil mluvčí Import VW Group Jan Klíma.

"Bloková výjimka má působit výrazně ve prospěch zákazníka, a také tomu tak v praxi je," uvedl Lhoták. Podle něj se ale chování motoristů na základě výjimky výrazně nezměnilo.

"Samozřejmě, že malá část klientů zjistila kupříkladu to, že si mohou nechat provést běžnou údržbu nebo inspekční prohlídky po ujetí určitého počtu kilometrů i u vozidel, která jsou ještě v záruce, i v nezávislých autoopravnách," dodal.

V České republice je v současnosti kolem 1500 autorizovaných obchodníků a servisů, tedy tzv. značkových autoservisů. Dále je v tuzemsku zhruba 6000 nezávislých autoopraven, z nichž je necelá třetina zapojena do některého ze servisních konceptů. Ty zastřešují velcí dodavatelé autodílů, se kterými mají tyto nezávislé autoopravny příslušnou smlouvu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.