Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cerato - Kia sází na jistotu. Uspěje?

  15:31aktualizováno  15:31
Ve stínu tokijského autosalonu se v Asii odehrála jiná automobilová sláva. Mezinárodní korejský autosalon hostil jihokorejský Busan (Pusan) a měl také co nabídnout. Nejstarší domácí automobilka Kia zde poprvé představila nejnovější přírůstek své modelové řady - cerato. Předpremiéra nového kompaktu pro Evropu rozhodně nesmí zůstat bez povšimnutí.

Nový model míří do nejnabitějšího segmentu vozů, kterým je  nižší střední třída. Tu okupují především Ford Focus, Opel Astra a VW Golf, u nás pak Škoda Octavia.

Cerato je veskrze evropský model, vždyť právě na starém kontinentu je největší odbytiště vozů této kategorie. Na vývoji vozu se podílelo jak výzkumné a vývojové středisko v Koreji, tak nové evropské Design centrum automobilky v německém Russelsheimu.

Automobilka přiznává, že nový model byl navržen a konstruován zejména s ohledem na požadavky a vkus evropských zákazníků, stejně jako Sorento nebo nový mini vůz Picanto. I přesto je na první pohled patrné, jaké národnosti cerato je. Nová Kia je vůz klasické koncepce a klasického "asijského" vzhledu, který neurazí, ale ani nic převratného nepřináší.

Vůz se bude v Evropě prodávat od jara příštího roku ve dvou karosářských

Slovo CERATO pochází z řečtiny a v překladu znamená „vrchol“ či „štít“.

provedeních - jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback.

Na výběr bude čtveřice pohonných jednotek, dvě zážehové a dvě vznětové. Není bez zajímavosti, že cerato bude vůbec prvním klasickým "osobákem" automobilky Kia "požírajícím" naftu. Dvojice šestnáctiventilových benzinových motorů bude dodávána v objemech 1,6 a 2,0 litru. Větší z nich bude pracovat se systémem proměnného časování ventilů (CVVT). O turbodieselové jednotky se systémem přímého vstřikování paliva common rail o obsazích 1,5 a 2 litry se Kia podělí s mateřskou automobilkou Hyundai.

Oficiální světová premiéra 4 dveřového modelu (sedan) proběhne na lednovém autosalonu v Detroitu, evropská také v lednu během autosalonu v Bruselu. Světová premiéra pětidveřové verze (hatchback) se pak odbude v rámci ženevského autosalonu začátkem března.

Na vývoji vozu se podílelo jak výzkumné a vývojové středisko v Koreji, tak nové evropské Design centrum automobilky v německém Russelsheimu.

Vůz se bude v Evropě prodávat od jara příštího roku ve dvou karosářských provedeních, a to jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback.

Na výběr bude čtveřice pohonných jednotek, dvě zážehové a dvě vznětové.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.