Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čerpací stanice reagují na špatné výsledky různě

aktualizováno 
-
Majitelé některých pump ihned poté,co se dozvěděli výsledky testu paliv MF DNES,začali uvažovat o změnách v dovozu pohonných látek. Společnost OMV podle vedoucího marketingu Milana Škorpíka ukončila smlouvu s dopravcem, který v den odběru vzorků palivo k pumpě přivezl. Zástupci menších pump narážejí podle svých slov na problém drahých zkoušek, které tak pravidelně mohou dělat pouze velké firmy.

Milan Škorpík, vedoucí marketingu OMV: V případě špatné nafty ve Starém Městě se jedná o chybu lokálního dopravce. Okamžitě jsme jej vyřadili ze seznamu smluvních přepravců naší společnosti. Proti případné nízké mazivosti nafty se bráníme tím, že do paliva přidáváme speciální přísadu.

Václav Loula, obchodní ředitel Benziny,a.s.: Mohu zodpovědně prohlásit, že máme kvalitu paliv pod kontrolou. Pravidelně testujeme vzorky, výsledky ukazují, že podíl těch, které nevyhovují, je méně než jedno procento. My naftu aditivujeme, čímž předcházíme možným problémům s mazáním vstřikovacího čerpadla. Když odhalíme naši pumpu se špatným palivem, okamžitě zastavíme prodej a obnovíme ho až po načerpání nového paliva.

Jiří Veselý, ředitel Benziny,s.p.: Se všemi dodavateli pohonných hmot máme smlouvu s tím, že oni ručí za kvalitu. Pokud dojde k jejímu porušení, přenášíme odpovědnost na ně. Čas od času dochází podle našich testů k tomu, že dostáváme špatné palivo, z toho pak vyvozujeme důsledky.

Josef Koloc,majitel čerpací stanice Koloc Oil: Já vaše testy nemohu posoudit. Co dostaneme, to prodáváme,nevím, co bych k tomu řekl. Děláme si zkoušky na zámrz a v tom dopadá nafta dobře. Ještě nevím jak se zachováme, uvidíme, jaký to bude mít dopad na tržby. Vzorky ale může odebírat jen instituce k tomu určená, nějaké noviny nás v zásadě nezajímají. Já bych vám doporučoval, abyste si s tím moc nehráli, jde o dost velké peníze.

Jiří Ondra, jednatel firmy vlastnící pumpy Tank ONO: Samozřejmě, že odpovídáme za kvalitu benzinu i nafty. My si děláme rozbory namátkově, tehdy v červenci (po prvním testu paliv MF DNES, ve kterém nafta od pumpy Tank ONO nevyhověla normě, pozn. red.) jsme si zkoušky dělali. Jednou v nich nafta vyhověla, potom zase ne,nakonec jsme se rozhodli, že zůstaneme u stejného dodavatele. Problém je, že zkoušky nejsou levná záležitost, stálo nás to tehdy pět tisíc korun. Teď budeme kontaktovat dodavatele, něco s tím musíme udělat.

Luděk Sirůček, majitel čerpací stanice BSV Voleč: Budu se muset obrátit na dodavatele,ti mi dali atest, já si nic dalšího nezjišťuji. Sám si zkoušky nedělám, ono to něco stojí. Pokud je to tak, jak říkáte,změním dodavatele.

Autor:


Témata: Normy, OMV, Tank ONO


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.