Kia Picanto

Kia Picanto | foto: Kia

Češi si kupují mini vozy

  • 6
Češi s v poslední době oblíbili mini vozy, poptávka po autech střední třídy naopak klesá. Počet vozů nejmenší kategorie osobních automobilů letos od ledna do dubna proti loňskému roku stoupl o tři pětiny a podíl segmentu se zvýšil z téměř tří na zhruba pět procent, naopak prodej aut střední třídy klesl o dva procentní body na 17,3 procenta, vyplývá ze statistiky Svazu dovozců automobilů.

Zájem o mini auta podporuje zejména jejich nízká cena, která se v některých případech pohybuje pod 200.000 Kč.

Letos do prodejů také poprvé výrazněji zasáhly vozy z kolínské automobilky TPCA, jež na českém trhu prodala 312 aut, což představuje podíl 17 procent. Nejprodávanějším vozem ve třídě byla Kia Picanto se 361 vozy.

Absolutně nejprodávanějším modelem na trhu byla do dubna Škoda Fabia, která s odbytem 10.351 vozů kralovala i kategorii malých vozů. V absolutním pořadí následuje na druhém místě Škoda Octavia se 4302 nově registrovanými vozy a třetí skončil Peugeot 206 s prodejem 914 aut.

V kategorii malých aut skončil za Faií a Peugeotem 206 a Renault Thalia. V nižší střední třídě vede Volkswagen Golf se 627 prodanými auty před Hyundaiem Accent a Fordem Focus. Ve střední třídě skončily za Octavií Volkswagen Passat a Ford Mondeo.

Ve vyšší střední třídě kraluje Škoda Superb s 597 vozy, nejprodávanějším luxusním autem byl s 58 registracemi Mercedes třídy S. Mezi sportovními auty byl největší zájem o Alfu Romeo GT s prodejem 45 aut.

Nejoblíbenějším terénním autem je Hyundai Tuscon se 141 kusy a mezi velkoprostorovým MPV vede Citroen Xsara Picasso se 198 kusy.