Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bílá je po letech dobrá. Češi si kupují nejvíc bílých aut v historii

  12:43aktualizováno  12:43
Bílá je nejoblíbenější barvou Čechů při nákupu nového auta. Před lety to přitom byla opomíjená barva, v které si lidé kupovali auto většinou kvůli nižší ceně nebo proto, že jim to bylo jedno.

Nová Škoda Citigo, v bílé barvě | foto: Škoda

Podle statistik Svazu dovozců automobilů ale mělo loni bílou barvu mělo loni 21,6 procent všech prodaných aut. Ještě před dvěma roky to bylo téměř o polovinu méně. Na druhém místě je šedá, na třetím červená barva.

Trendy v prodeji nových aut Čtěte v sobotu 2. února 2013

MF DNES v počítači
MF DNES pro iPad a iPhone

"Bílá je módní záležitost, stejně jako dříve byla populární stříbrná metalíza," říká tajemník SDA Pavel Tunkl. Podle prodejce Radka Donnera z NH CAR je to i tím, že výrobci začali bíle lakovat i ostatní části vozu, například nárazníky. "Je to i dobrá barva pro případné polepy, pokud auto kupují firmy," dodal Donner. Některé automobilky už bílou barvu nabízejí za příplatek.

Je to dobrá zpráva i pro bezpečnost na silnici. "Význam barvy není dobré přeceňovat, ale bílá patří určitě k těm bezpečnějším," říká mluvčí automotoklubu Michaela Škardová.

Nejprodávanější barvy roku 2012

bílá - 37 569

šedá  - 30 793

červená - 24 762

ostatní - 21 729

černá - 20 643

modrá - 19 584

hnědá - 18 929

Bílá barva automobilu může mít také vliv na spotřebu. více v článku Úsporná jízda: černé auto žere víc než světlé

Mění se i názor lidí na malá auta

Po třech letech poklesu loni výrazně stoupl také podíl nejmenších a současně i nejlevnějších vozů na celkovém počtu nově registrovaných aut. Za rok jejich prodeje stouply o více než 70 procent. Mají o ně zájem hlavně senioři, případně jsou dalším vozem do rodiny.

Loni Češi koupili 7 118 nejmenších aut, o rok dříve jen čtyři tisíce. Podíl na celkových prodejích tak přesáhl čtyři procenta. Svého vrcholu prodeje nejmenších aut dosáhly v roce 2008, od té doby až do loňska prodeje padaly. K nárůstu výrazně přispěl nástup modelu Škoda Citigo, který automobilka začala nabízet na podzim 2011. Loni se stala v této třídě bezkonkurenčně nejprodávanějším modelem.

Minivozy byly dříve v oblibě hlavně kvůli ceně, dnes lákají i na velmi dobrou výbavu běžnou dříve jen ve větších autech. "Stále více lidí si uvědomuje, že pro své potřeby vlastně větší auto nepotřebuje," dodal Jan Malý z Automobilové expertní skupiny PwC.

Autor:




Nejčtenější

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.