Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi si nejvíce dováží ojeté fordy, renaulty a škodovky

aktualizováno 
Nejoblíbenější značkou dovážených ojetých aut byl v prvním pololetí Ford před Renaultem a Škodou. Celkový počet dovezených ojetin se proti loňsku zvýšil o více než dvě pětiny na 109 435 vozů. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.
autobazar, ojetina, ilustrace

autobazar, ojetina, ilustrace | foto: Iveta Lhotská

Češi si od ledna do června přivezli z ciziny 15 668 ojetých fordů, což je více než čtyřnásobek v porovnání s tuzemským prodejem nových osobních aut značky.

U renaultů, kterých bylo dovezeno z druhé ruky 13 130 aut, je tento poměr tři ku jedné. Naopak dovoz ojetin domácí značky Škoda byl proti 24 827 prodaným novým vozům zhruba poloviční.

Ve stejném období lidé do země dovezli i 13 ojetých Ferrari, šest Maserati, dvě Lamborghini nebo 59 vozů značky Jaguar.

Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka je u dovozu ojetin alarmující zejména věková skladba dovážených vozů, kdy polovina aut je ve věku mezi pěti a deseti lety a více než čtvrtina je více než desetiletá, což souvisí s loňským zrušením osmiletého limitu pro dovážené vozy.

"Z údajů o prodeji nových a dovozu ojetých aut je patrné, že nedochází k obnově tuzemského vozového parku, ale k jeho rozšiřování a stárnutí," uvedl s tím, že od roku 1993 bylo do Česka dovezeno 1,73 milionu u ojetých aut.

Počet dovážených ojetin za letošní rok by mohl podle odhadu sdružení vzrůst o třetinu na rekordních 239 000 vozů. Prodej nových aut přitom zástupci výrobců odhadují zhruba na úrovni 135 000 vozů. - více zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.