Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zloději kradou z aut katalyzátory, odřežou je na parkovišti

  15:45aktualizováno  15:45
Zloději během několika sekund odřežou zpod auta prostřední část výfuku i s katalyzátorem plným drahých kovů. Ty pak prodají a vydělají až tisíce korun.

Katalyzátor je umístěný pod podlahou, dostat se k němu je pro zloděje jednoduché

Za osm dnů eviduje příbramská policie patnáct takových případů, experti škodu vyčíslili na více než čtvrt milionu korun. Na Berounsku už nasčítali škody za víc než sto tisíc.

Podle zjištění Lidových novin zloději letos ukradli už přes pět desítek katalyzátorů, škoda se blíží milionu.

Zloději mají prostřední část výfuku v oblibě především proto, že v keramické vložce obsahuje drahé kovy rhodium, platinu a palladium. Za ně české a moravské sběrny vyplácejí od několika stokorun po tisíce. 

Nový druh kriminality - zloději kradou katalyzátory z automobilů

Policie si s novým fenoménem české galerky neví rady. Krádež trvá chvíli a těžko se hledají svědci. Odcizené katalyzátory nejspíš nekončí v tradičních sběrných dvorech, ale u podomních obchodníků, kteří kočují po celé republice, objíždějí sídliště a vykupují staré autobaterie a další součástky.
 
Jediným způsobem, jak se před krádeží výfuku s katalyzátorem chránit, je schovat auto přes noc v garáži.

"Zloději totiž dokážou jen s pomocí obyčejné pilky na trubky nebo profesionální rozbrušovačky odřezat prostřední část výfuku i s drahým katalyzátorem během několika sekund," zjistily Lidové noviny. Žádné speciální vědomosti nebo průpravu k tomu nepotřebují. Součástky zloději odřežou i za bílého dne na parkovištích.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.