Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česká silnice smrti vede z Prahy na Slaný, o život jde i na Zlínsku

  21:48aktualizováno  21:48
Mezi nejnebezpečnější úseky silnic patří například R7 z Prahy směrem na Slaný nebo silnice I 10 u Jablonce nad Nisou. Vyplývá to z takzvané rizikové mapy na léta 2008 až 2010, kterou dnes zveřejnil Ústřední automotoklub.

Ilustrační snímek | foto: HZS Karlovarského kraje

Cílem výzkumu v rámci celoevropského programu hodnocení silnic EuroRAP je ukázat, jaké je na daném úseku silnice riziko, že se řidič stane součástí nehody s vážnými následky či nehody smrtelné.

V letech 2008 až 2010 se firmě CityPlan, která se podílí na evropském programu hodnocení silnic, podařilo zmapovat 720 kilometrů dálnic a skoro šest tisíc kilometrů silnic první třídy. Hodnoceno bylo přibližně 350 úseků, kde se stalo téměř 30 procent všech smrtelných a vážných nehod.

Třetina z hodnocených silnic přitom spadla do kategorie středně vysokého a vysokého rizika.

Na vlastní volant

Po silnici, kde jde o život - ČTĚTE ZDE

Z rizikové mapy vyplývá, že dálnice a rychlostní silnice jsou přibližně 3,5krát bezpečnější než nedělené směrové komunikace. Nejhůře při mapování rizik dopadl Zlínský kraj, nejpříznivěji ze srovnání vyšel kraj Jihočeský.

ÚAMK zveřejnilo také vyhodnocení rizikovosti silnic od roku 2003, kdy se rizikovost začala sledovat. Nejnebezpečnější je podle výsledků silnice I 2 na hranicích Pardubického kraje, následuje úsek I 67 z Karviné do Českého Těšína.

Nejvýraznější nárůst stupně rizika zaznamenala silnice I 71 na hranicích Jihomoravského kraje, největšího zlepšení naopak dosáhla silnice I 13 v Ústecké kraji.

Při tvorbě mapy její autoři použili údaje o nehodách poskytnuté dopravní policií, ředitelstvím silnic a dálnic a také z údajů z celostátního sčítání dopravy. Důležité jsou ale hlavně jízdy inspekčního vozidla, se kterým výzkumníci projíždí komunikace a hodnotí jejich bezpečnost.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.