Podle něj návrh zbavuje řidiče odpovědnosti a k výraznému snížení emisí nepovede. K tomu by podle něj měla přispět spíše osvěta k bezpečné a šetrné jízdě.
Návrh se, spolu s povinností umísťovat na auta varování o vypouštěných škodlivinách podobně jako u cigaret, zrodil při projednávání Strategie na snižování emisí CO2 z osobních automobilů na půdě evropského parlamentu.
Podle europoslance Jana Březiny (KDU-ČSL) je podobné iracionální snahy třeba utnout již v zárodku, jinak by se mohly dostat do nové legislativy pro automobilový průmysl, kterou bude Evropská komise předkládat zřejmě začátkem příštího roku.
Mezi rychlostí auta a množstvím vypouštěných emisí CO2 podle Březiny neexistuje přímá souvislost. "Je-li něco ekologicky nešetrné, pak to není rychlá jízda po dálnici, ale vytáčení motoru do vysokých otáček z důvodu malého počtu převodových stupňů," dodal s tím, že povinné vybavení všech nově vyráběných aut šestým stupněm by si v zákoně dovedl představit.
Automobilky se podle člena představenstva Škody Auto Martina Jahna snaží s evropským parlamentem spolupracovat a respektují potřebu snižovat emise, ale racionálně. Podle něj ovzduší daleko víc než rychlá auta škodí autovraky, které se letos do Česka dováží v rekordním množství.
Silniční doprava představuje pro životní prostředí v Evropě značnou zátěž. Zatímco EU jako celek snížila své emise skleníkových plynů o pět procent, emise hlavního skleníkového plynu, kterým je CO2, ze silniční dopravy vzrostly o 26 procent.