Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český hyundai se představí za měsíc, půjde po krku focusu a astře

  15:19aktualizováno  15:19
Jaká prodávat auta, aby je kupovalo co nejvíce lidí? Domácí. Patriotismus táhne; kromě škodovek je mezi "domácími" značkami už i Hyundai. Ten z Nošovic by se měl jmenovat 40 a ukáže se už za měsíc v Ženevě.

Nošovický Hyundai FD by měl vycházet z konceptu Arnejs | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Autosalon ACA centrum v Karviné se nedávno rozmýšlel, jakou značku kromě Škody prodávat. "Nahrál nám příchod společnosti Hyundai do Nošovic, kde bude stát nová automobilka. Rozhodli jsme se tedy pro Hyundai," říká manažer ACA centra Jiří Zlotý.

Podle nejnovějších statistik Svazu dovozců automobilů podíl prodeje automobilů značky Škoda na domácím trhu klesá. Někdejších padesát procent je minulostí, nyní se tento podíl pohybuje okolo sedmatřiceti procent.

"Věříme, že díky továrně Hyundai v Nošovicích tady tato značka zdomácní, lidé ji více vezmou za svou," říká Jiří Zlotý. V Karviné tak nyní ACA prodává nejenom škodovky, ale i vozy značky Hyundai.

A kdy se vlastně model, který bude vyráběn v Nošovicích, objeví na trhu? "Ve druhé polovině příštího roku předpokládáme zahájení zkušební výroby, od března 2009 pak rozjezd první fáze sériové výroby," říká mluvčí nošovické továrny Petr Vaněk.

V první fázi výroby by mělo Nošovice opustit dvě stě tisíc aut za rok, ve fázi druhé, která začne v roce 2011, tři sta tisíc aut ročně.

V Nošovicích se bude vyrábět automobil třídy, kam patří například vozy Citroën C4, Ford Focus, Opel Astra nebo Renault Megane.

"Prozatímní název je Koncept FD, ale podle zatím neoficiálních informací se Hyundai chystá značit své modely čísly," řekl manažer Jiří Zlotý.

Dodal, že pokud bude tato strategie naplněna, pak by se v Nošovicích vyrábělo auto se jménem Hyundai 40. V březnu jej automobilka představí letos na autosalonu v Ženevě. Než se nošovická fabrika dostaví, bude se nový hyundai vyrábět v jiném závodě automobilky.

V první fázi bude automobilka Hyundai vyrábět zmíněný vůz ve verzi hatchback, později i ve verzi combi.

Ale v Nošovicích se budou vyrábět také další typy automobilů. Kromě zmíněného nového vozu, nahrazujícího model Elantra, vyjede z montážních hal také modernizovaná verze vozu SUV Tucson.

"Ve druhé fázi, od roku 2011, přibude ročně sto tisíc kusů velkoprostorového MPV, který bude speciálně pro evropský trh navržen ve vývojovém centru Hyundai v Německu," uvedl Petr Vaněk.

Radan Kožušník, prodejce vozů Hyundai z Frýdku-Místku, si myslí, že nová továrna Hyundai v Nošovicích bude přínosem pro celou zem.

"Jen se obávám, aby v našem regionu prodej nekomplikovaly nejrůznější slevy zaměstnancům, které továrny obvykle poskytují."

Hyundai pro Nošovice

Jak by mohl Hyundai FD alias Hyundai 40 vypadat, naznačuje studie Arnejs, která se představila loni na podzimním autosalonu v Paříži.

Variaci na koncept genus, který se představil o půl roku dřív, vytvořilo vývojové a designérské centrum Hyundaie v německém Rüsselheimu.

Pařížský hyundai nezapře rodinné geny, které sdílí se slovenskou Kií Cee´d. Kromě tradičních verzí se prý chystá také kupékabrio. a údajně i sportovní verze (GTI).

Celkem 4,3 metru dlouhý koncept pětidveřového hatchbacku dostal výrazný, pohledný a veskrze evropský design.

Rozvor 267 centimetrů slibuje hodně místa pro posádku, ostatní rozměry jsou: 184 cm šířky a 148 centimetrů výšky.

Prosklená střecha se stala povinnou autosalonovou výbavou, měl ji tedy i arnejs v Paříži, stejně jako obří kola, v tomto případě obutá do pneumatik 245/35 R19. Zajímavostí jsou bezrámová okna dveří.

Pod kapotu arnejs dostal dvoulitrový stosedmdesátikoňový motor spolupracující s pětistupňovou automatickou převodovkou.


Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.