Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český vynález: nafukovací dětská autosedačka

aktualizováno 
Nafukovací dětská autosedačka je originální český vynález. Když není třeba, složíte ji do kapsy ve dveřích. A stojí mnohem méně než klasická autosedačka.

Hodit se může všem, kteří nevozí děti pravidelně, nebo musí těžkou autosedačku stále stěhovat. Třeba při cestě na dovolenou, na kterou letíte a plánujete si půjčit auto. Další výhodou je, že se na zadní lavici v autě vejdou tři sedačky vedle sebe, stačí mít i pro prostřední sedadlo tříbodový pás. Když ji nepotřebujete, složíte ji do malého pouzdra, takže se vejde do kapsy u dveří.

"Je hezky měkká," pochvaluje si ji malý figurant, kterého jsme do nafukovací autosedačky na pražské výstavě Autoshow posadili.

"Má potřebnou homologaci a prošla i crashtestem," říká Lenka Beránková z firmy Gumotex, která originální sedačku vymyslela a vyrábí. Do své výbavy už ji v testovací provozu zahrnula i jihomoravská záchranka.

"Na první pohled vypadá sedačka zajímavě, vyřešila by spoustu situací, kdy je třeba dítě převést autem a sedačka není po ruce. Je však z méně odolného materiálu a byl bych opatrný," říká šéfredaktor serveru AutemBezpečně.cz a otec dvojčat Petr Buček.

"Pokud má homologaci, odpovídá požadavkům a nelze tedy proti ní nic namítat," dodává Jaroslav Hořín, bezpečnostní expert Besipu. A vysvětluje, jak probíhá základní crashtest, testující bezpečnost dětských autosedaček: "Provádí se náraz v padesátikilometrové rychlosti do pevné překážky."

"U takto převratného nápadu bych počkal na výsledky srovnávacích testů od nezávislých organizací, které nafukovací sedačku porovnají s běžnými výrobky z pevnějších materiálů. Například autokluby Německa a dalších zemí podrobně testují sedačky v nárazových zkouškách nejen při čelním, ale také při bočním střetu, do sedaček také dávají různě velké figuríny," dodává Petr Buček.

Nafukovací sedačka je určená pro větší děti, spadající do hmotnostních kategorií II (asi 3-7 let) a III (od 6 roků). což odpovídá 15 až 36kilovým malým cestujícím. Gumotex, který se na nafukovací výrobky specializuje, si autosedačku z materiálu podobného nafukovacím lehátkům nechal patentovat.

"Pořídíte k ní i malý kompresorek, rychlejší je ale nafouknout ji ústy," radí Lenka Beránková. Nafukovací trubička je vzadu nahoře. Na pravé bočnici sedáku je pak přepouštěcí ventil, který při zvýšení tlaku přebytečný vzduch odpustí.

Český vynález láká cenou: stojí necelých 1400 korun, za dalších sto padesát je pak praktický prací potah. Klasická sedačka stojí přibližně třikrát tolik. "Objednat ji můžete i po internetu a přijde poštou, po České republice se poštovné neplatí," doplňuje Lenka Beránková.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.